AKTS - Travma ve spor yaralanmaları

Travma ve spor yaralanmaları (ACL212) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Travma ve spor yaralanmaları ACL212 Alan Seçmeli 2 0 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Uzman Bekir Şan
  • Öğr. Gör. Elif Önlü
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Sporda travma vakalarında ve çevresel acillerde acil bakım uygulaması ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Spor yaralanmlarını tanır ve uygun ilk müdahaleyi yapabilir.
Dersin İçeriği Travmanın tanımı, travma ile ilişkili kavramlar, spor yaralanmalarına giriş, spor yaralanma komplikasyonları, spor yaralanmalarında sağlık ekibi, yüzme sporu boğulma hastalarına yaklaşım, futbol sporu ekstermite yaralanmalarına yaklaşım, kayak sporu donma hastalarına yaklaşım, amerikan futbolu sonrası göğüs travmalı hastalara yaklaşım, jimnastik sporu sonrası boyun travmalarına yaklaşım, atel uygulamaları; şişme, sert, vakum, traksiyon atel.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Travmanın tanımı, travma ile ilişkili kavramlar Spor yaralanmalarına giriş, spor yaralanma komplikasyonları Spor yaralanmalarında sağlık ekibi Sporda travma ve etkileri. Yumuşak doku yaralanmaları Baş, boyun ve gövde yaralanmaları Yüzme sporu boğulma hastalarına yaklaşım Futbol sporu ekstermite yaralanmalarına yaklaşım Ara Sınav Teori Kayak sporu donma hastalarına yaklaşım Amerikan futbolu sonrası göğüs travmalı hastalara yaklaşım Jimnastik sporu sonrası boyun travmalarına yaklaşım Atel uygulamaları; şişme, sert, vakum, traksiyon atel Atel uygulamaları; şişme, sert, vakum, traksiyon atel

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. İlgili öğretim elemanının ders notları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında temel düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Fizyoterapi alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. X
3 Alan terminolojisini etkin kullanabilir. X
4 Bilimsel gelişimi destekleyen araştırma, proje ve etkinliklere katılım sağlar.
5 Fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. X
6 Fizyoterapi uygulamalarında karşılaşılabilecek öngörülemeyecek sorunları çözmek konusunda yaratıcı fikirler öne sürebilir.
7 Güvenli iş ortamı gerekliliklerini, risk ve tehlikeleri yorumlama becerisine sahip olur.
8 Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X
9 Mesleki düzeyde nitelikli iletişim kurabilir ve terminolojiyi doğru bir şekilde kullanabilir.
10 Mesleki uygulamalarında sağlık hizmetleri yönetimi, davranış bilimleri gibi diğer alanlardan edindiği bilgiyi uygulamaları ile bütünleştirerek kullanır.
11 Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sağlığı değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. X
12 İnsan anatomisi ve fizyoterapiye özgü tıbbi terimler ve terminolojiyi kullanabilir.
13 Sunduğu sağlık uygulamalarında farklı disiplinlerle iş birliği içerisinde sorumluluk alır. X
14 Sağlıklı ve hasta bireyin fizyolojik yapısı, fonksiyonel kapasitesi ve fiziksel aktivite/egzersiz davranışları bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini belirleyebilir
15 Temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 6 1 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 6 1 6
Toplam İş Yükü 44