AKTS - Temel İngilizce I
Temel İngilizce I (ENG121) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel İngilizce I | ENG121 | 1. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 3 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A2 (Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurmasına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı | 
| 2 | Ünite 1 1A People & Places 1B All About Me Selamlaşma Kendini tanıtma Kişisel sorular sorma/cevap verme | Ders kitabı sayfa 6-9 | 
| 3 | Ünite 1 1C For Sale 1D English in action Video 1 Satılık olan eşyalar hakkında konuşma Saati sorma/söyleme | Ders kitabı sayfa 10-12 | 
| 4 | Check and Reflect Develop your reading Reklamları/ilanları inceleme | Ders kitabı 13/88 | 
| 5 | Ünite 2 2A Families 2B After the party Aile üyelerini betimleme Sahip olunan eşyalar hakkında konuşma | Ders kitabı 14-17 | 
| 6 | Ünite 2 2C Special Things Video 2 Nesneleri betimleme Bir mağazadan bir şeyler satın alma | Ders kitabı 18-20 | 
| 7 | 2D English in action Check and Reflect Bir ürün eleştirisi yazma | Ders kitabı 21/91 | 
| 8 | Midterm Revision Worksheet Develop your writing VİZE SINAVI | |
| 9 | Ünite 3 3A Free Time 3B A night’s work Boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma Günlük rutinler hakkında konuşma | Ders kitabı 22-25 | 
| 10 | Ünite 3 3C Going out Video 3 Boş zaman aktiviteleri hakkında soru sorma/cevap verme Bilet satın alma | Ders kitabı 26-28 | 
| 11 | Check and Reflect 3D English in action Develop your listening Günlük aktiviteler hakkında konuşma ve konuşulanları anlama | Ders kitabı 29/94 | 
| 12 | Ünite 4 4A A nice area Develop your writing Yaşanılan şehir hakkında konuşma Bir şehrin betimlemesini yazma | Ders kitabı 30-33 | 
| 13 | Ünite 4 4B Homes 4C Be prepared Video 4 Yaşanılan evi betimleme Bir gezi hakkında konuşma | Ders kitabı 34-36 | 
| 14 | 4D English in action Check and Reflect Final Revision Worksheet Bir etkinlik hakkında temel bilgileri sorma/cevaplama | Ders kitabı 37 | 
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. RoadMap (A2) by Lindsay Warwick and Damian Williams (Pearson) | 
|---|---|
| 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları/ Supplementary Materials prepared by DML instructors | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili terminolojiye, temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||
| 2 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme yetisine sahiptir. | |||||
| 3 | Anestezi Teknikerliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |||||
| 4 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili sahip olduğu teorik ve uygulamalı bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||
| 5 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülen/öngörülemeyen sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |||||
| 6 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili konularda sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
| 7 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 8 | Anestezi Teknikerliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. | |||||
| 9 | Anestezi Teknikerliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 10 | Mesleki sorumluluklarının ve iş güvenliğinin bilincindedir, yasal sınırları bilir ve özenle uygular. | |||||
| 11 | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 1 | 1 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 83 | ||
