AKTS - Resüsitasyon
Resüsitasyon (ACL206) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Resüsitasyon | ACL206 | 4. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Resüstasyon dersinde; Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel yaşam desteği (yetişkinler, çocuklar ve bebekler için), entübasyon, solunum desteği sağlama, oksijen tedavisinde kullanılan araçlar, katı cisme bağlı boğulma durumlarında ilk yardım ve acil bakım (yetişkinlerde, çocuklarda ve bebeklerde), defibrilasyon ve kardiyoversiyon. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Yaşam Desteği Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım ve Acil Bakım (Erişkin,Çocuk,Bebek) Erişkin, Çocuk ve Bebek Hastalarda Temel Yaşam Desteği Hava Yolunu Açma Teknikleri İleri Havayolu Yöntemleri (Entübasyon, LMA Uygulamaları..) İleri Havayolu Yöntemleri (Entübasyon, LMA Uygulamaları..) Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar ve Oksijen Tadavisi Ara Sınav Teori Kardiyak Arrest Ritimleri ve Algoritmaları (VT,VF,NEA,ASİSTOLİ) Kardiyak Arrest Ritimleri ve Algoritma Uygulamaları (VT,VF,NEA,ASİSTOLİ) İleri Yaşam Desteğinde Kullanılan İlaçlar Defibrilasyon ve Kardiyoversiyon Uygulamaları Defibrilasyon ve Kardiyoversiyon Uygulamaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hastane Öncesi Acil Bakımda EKG ve Aritmi Yönetimi, Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ, 2011. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İlk ve Acil Yardım alanında, temel düzeyde teorik bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olabilmelidir. | X | ||||
3 | İlk ve Acil Yardım alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
4 | İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
5 | Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir. | X | ||||
6 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir. | X | ||||
7 | Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve uygulayabilir. | X | ||||
8 | Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygulayabilir. | X | ||||
9 | Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
10 | Diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışabilir. | X | ||||
11 | Alan terminolojisini etkin kullanabilir. | X | ||||
12 | İlk ve Acil Yardım alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | X | ||||
13 | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilir. | X | ||||
14 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | ||||
15 | İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 4 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 6 | 3 | 18 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü | 162 |