AKTS - İleri Mühendislik Matematiği
İleri Mühendislik Matematiği (CE603) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Mühendislik Matematiği | CE603 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı kısmi diferansiyel denklemlerin yapısı, sınıflandırılması ve çözümleri hakkında bilgi edinilmesi, inşaat mühendisliğinde karşılaşılan kısmi diferansiyel denklem içeren problemleri çözme yeteneği geliştirebilmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Adi diferansiyel denklemlerin tekrarı; Fourier serileri, Fourier integrali ve Fourier dönüşümü; Sturm Liouville teoremi; özel fonksiyonlar; değişkenlerine ayırma yöntemi; dalga, ısı iletimi, elastisite ve plakların eğilmesi gibi kısmi diferansiyel denklemler içeren problemlerin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Adi diferansiyel denklemlerin tekrarı | |
| 2 | Fourier serileri | |
| 3 | Fourier integrali ve Fourier dönüşümü | |
| 4 | Fourier integrali ve Fourier dönüşümü | |
| 5 | Sturm Liouville teoremi | |
| 6 | Özel fonksiyonlar | |
| 7 | Özel fonksiyonlar | |
| 8 | Değişkenlerine ayırma yöntemi | |
| 9 | Dalga denklemi | |
| 10 | Isı iletimi denklemi | |
| 11 | Laplace denklemi | |
| 12 | Mekanik alanında kısmi diferansiyel denklemler ve çözümleri | |
| 13 | Mekanik alanında kısmi diferansiyel denklemler ve çözümleri | |
| 14 | Mekanik alanında kısmi diferansiyel denklemler ve çözümleri | |
| 15 | Final sınavları dönemi | |
| 16 | Final sınavları dönemi |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Advanced Engineering Mathematics, Erwin Kreyzig, John Wiley and Sons, 10th edition, 2011. |
|---|---|
| 2. Advanced Engineering Mathematics, Peter O’Neil, Cengage Learning, 8th edition, 2017. | |
| 3. Advanced Engineering Mathematics, Michael D. Greenberg, Pearson, 2nd edition, 1998. | |
| 4. Advanced Engineering Mathematics, K. A. Stroud, D. Booth, Red Globe Press, 6th edition, 2020. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini analitik çözebilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini numerik çözebilme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | İnşaat mühendisliği araştırma alanında teknoloji ve literatürü etkin kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | İnşaat mühendisliğinde nitelikli araştırma yapma ve bu alanda konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisi ile bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleyebilme ve çözümleme becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisiyle, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 5 | 15 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
