AKTS - Esnek ve Rijit Kaplamaların Analizi ve Tasarımı
Esnek ve Rijit Kaplamaların Analizi ve Tasarımı (CE515) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Esnek ve Rijit Kaplamaların Analizi ve Tasarımı | CE515 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | -Ulaştırma altyapısı için üstyapıların teorisi, analizi ve tasarımına yönelik kapsamlı bir rehber sağlamak -Esnek ve rijit üstyapıların tasarım ve yapımının arkasındaki ilkelerin tanıtılması. -Kaplama davranışını ve sıkıntılarını anlamak. Kaplama performansı ve tepkiler arasındaki etkileşimler, yani gerilimler, gerinimler, deformasyonlar. -Üstyapı tasarım süreçleri için malzeme, çevre ve trafik parametreleri gibi temel girdileri öğrenmek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Üstyapı Tasarımına Giriş, Farklı Kaplama Tiplerindeki Gerilmeler ve Gerinimler, Trafik Yükleri ve Analizi, Kaplama Malzemeleri ve Özellikleri, Üstyapıların Yapısal Tasarımı |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel prensipler | |
| 2 | Esnek Kaplamalardaki Gerilmeler | |
| 3 | Esnek Kaplamalardaki Gerilmeler | |
| 4 | Sert Kaplamalardaki Gerilmeler | |
| 5 | Sert Kaplamalardaki Gerilmeler | |
| 6 | Araç ve Trafik Hususları | |
| 7 | İklim ve Çevre | |
| 8 | Malzeme Karakterizasyonu | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Havalimanları için Esnek Kaplama Tasarımı | |
| 11 | Otoyollar için Esnek Kaplama Tasarımı | |
| 12 | Otoyollar için Esnek Kaplama Tasarımı | |
| 13 | Otoyollar için Esnek Kaplama Tasarımı | |
| 14 | Havalimanları için Rijit Kaplama Tasarımı | |
| 15 | Rijit Kaplama Tasarımı | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. .Yang H. Huang (2004), Pavement Analysis and Design, Second Edition, ISBN: 0131424734 |
|---|---|
| 2. . E. J. Yoder and M. W. Witczak (1975), Principles of Pavement Design, Second Edition, ISBN: 0471977802 | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Federal Highway Administration, National Highway Institute Course Notes, 1998, FHWA |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 15 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini analitik çözebilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini numerik çözebilme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | İnşaat mühendisliği araştırma alanında teknoloji ve literatürü etkin kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | İnşaat mühendisliğinde nitelikli araştırma yapma ve bu alanda konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisi ile bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleyebilme ve çözümleme becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisiyle, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 5 | 25 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
