AKTS - Temel İngilizce II
Temel İngilizce II (ENG122) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel İngilizce II | ENG122 | 2. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin genel amacı, ENG121 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A2 (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveriş konuları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon/Ders Tanıtım Kitapçığı | Ders Tanıtım Kitapçığı |
| 2 | Ünite 5 5A What does he look like? 5B How was it? İnsanların görünüşünü tanımlama Deneyimleri tanımlama | Ders kitabı 38-41 |
| 3 | Ünite 5 5C You can do it! 5D English in action Beceri ve yetenekleri tanımlama İsteklerde bulunma ve isteklere yanıt verme | Ders kitabı 42-44 |
| 4 | Ünite 5 Develop your reading Bir kişiyi betimleyen paragraf yazma | Ders kitabı 100 |
| 5 | Ünite 6 6A Events 6B A good weekend Broşürlerdeki anahtar bilgileri anlama Geçmiş olayları anlatma | Ders kitabı 46-49 |
| 6 | Ünite 6 6C A different world 6D English in action Geçmiş hakkında sorular sorma ve cevaplama Özür dileme ve kabul etme | Ders kitabı 50-52 |
| 7 | Ünite 6 Develop your writing Writing Task I Kısa hikayeler yazma | Ders kitabı 103 |
| 8 | Midterm Revision Worksheet VİZE SINAVI | Midterm Revision Worksheet |
| 9 | Ünite 7 7A Food Gıda alışverişi öğelerini açıklama | Ders kitabı 54-55 |
| 10 | Ünite 7 7B Shopping lists Miktar hakkında soru sorma ve cevaplama | Ders kitabı 56-57 |
| 11 | Ünite 7 7C Unusual cafes 7D English in action İki nesne, kişi veya mekan arasında kıyaslama yapma Kafede sipariş verme | Ders kitabı 58-60 |
| 12 | Ünite 7 Develop your reading Ünite 8 8A A great time Seyahat deneyimini anlatma | Ders kitabı 106 & 62-63 |
| 13 | Ünite 8 8B Weather 8C Travel talk Hava durumunu söyleme Iki aktivite veya ulaşım aracı arasında kıyaslama yapma | Ders kitabı 64-67 |
| 14 | Ünite 8 8D English in action Writing Task II Telefon görüşmesi yapma E-posta yazma | Ders kitabı 68 |
| 15 | Final Çalışma Kağıdı | Final Çalışma Kağıdı |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. RoadMap (A2) by Lindsay Warwick and Damian Williams (Pearson) |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları/ Supplementay materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sağlık teknikeri görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi tanımlar. | |||||
| 2 | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili olarak bilgi, teknolojiye erişim yolları ve araçlarını tanır ve gelişimlerini takip eder. | |||||
| 3 | Sağlık personelleri ile ekip olarak çalışma becerileri geliştirir. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili olarak cihazları tanır, bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri araştırır. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili olarak anamnez alır, hasta dosyası ve kayıtlama aşamalarını gerçekleştirir. | |||||
| 6 | Bilgisayar ve medikal programları kullanır. | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili fizik, biyoloji ve tıbbi kavramlarını açıklar ve uygular. | X | ||||
| 8 | Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimser ve uygular. | |||||
| 9 | Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularını benimser ve uygular. | |||||
| 10 | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlayıp değerlendirir ve olası sorunları tanımlayıp çözümler. | |||||
| 11 | Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ve nükleer tıp ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapar ve elde edilen verileri değerlendirir. | |||||
| 12 | Toplumsal, bilimsel, kültürel değerleri göz önünde bulundurarak çalışma disiplinini benimser. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 1 | 1 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 83 | ||
