AKTS - Görsel İletişim Tasarımı I

Görsel İletişim Tasarımı I (ETP108) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Görsel İletişim Tasarımı I ETP108 2. Dönem 2 1 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gestalt Gruplama ve şekil & zemin ilişkisinin temel prensiplerini bilirler
  • Belleğin bilişsel, kültürel ve sosyal yapılar üzerindeki etkisini kavrarlar
  • Derinlik algısının nasıl gerçekleştiğini tanımlarlar
  • Resimsel ipuçlarını, iki boyutlu düzlemde üçüncü boyutu yaratmak için kullanırlar
  • Işık ve gölgenin kullanımı ile bir imajın duygusunun nasıl değişebildiğini tanımlarlar
Dersin İçeriği Görsel İletişim Tasarımı I dersinde; çalışma alanlarını, mesleki özelliklerini, tanınan tasarımcıları ve tasarımcıların üretmiş oldukları tasarımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamanın yanı sıra, bir görüntüyü okuma ve yorumlayabilme, yaratıcı fikir üretimi ve görsel kavramlara anlam yükleyebilme konuları irdelenerek giriş niteliğinde ödevler verilecektir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Şekil & Zemin İlişkisi: Grenlilik, noise ve çözünürlük Zakia, pp.2-21
3 Şekil & Zemin İlişkisi: Görselde şekil ve zemini öne çıkarma teknikleri Zakia, pp.29-72
4 Gestalt: Parça-bütün ilişkisi
5 Proje Ödevi 1
6 Gestalt İlkeleri: Yakınlık, Benzerlik, Devamlılık, Kapalılık Görsel deneyimde insan katılımı, Zeigarnik etkisi
7 Ara Sınav
8 Bellek, Çağrışım, Bilişsel Gelişim: Algılamanın tamamlayıcı rolü olarak bellek, kısa dönem hafıza - uzun dönem hafıza, sinemada belleğin kullanımı.
9 Bilişsel Gelişim: Çağrışımları yaratma yöntemleri ve araçları (aksesuarlar, renkler, eşdeğerler, sinestezi vb.) Zakia, pp.97-104
10 Uzam: Derinliği nasıl algılarız? Üçüncü boyuttun resimsel ve fiziksel ipuçları
11 Formun ve yer-konum algısının mekansal ilkeleri, perspektif, boyut ve uzaklık ilişkisi,cbiçim bozma ve mekansal belirsizlik.
12 Proje Ödevi 2
13 Işık: Işığı deneyimleme, rölatif parlaklık, aydınlatma ve gölge Işık ve gölgenin sembolizmi
14 Proje Ödevi 3
15 Proje Ödevi 4
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Görsel İletişimi Tasarlamak 1- Çiğdem Demir, Pelin Öztürk Göçmen, Tevfik İnanç İlisulu, Serra Erdem, Zeynep Pehlivan Baskın, Dilek Evirgen, İrem Bilgi Ataay ve Göktehan Ekmekçi- Yem Yayıncılık
Diğer Kaynaklar 2. Perception, University of California Press, 1974 Snowden Robert,

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 4 60
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 20
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. X
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. X
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. X
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. X
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. X
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. X
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. X
8 Web tasarımının temellerini öğrenir. X
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. X
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. X
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir X
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 4 10 40
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 18 18
Toplam İş Yükü 150