AKTS - Görsel İletişim Tasarımı I
Görsel İletişim Tasarımı I (ETP108) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Görsel İletişim Tasarımı I | ETP108 | 2. Dönem | 2 | 1 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Görsel İletişim Tasarımı I dersinde; çalışma alanlarını, mesleki özelliklerini, tanınan tasarımcıları ve tasarımcıların üretmiş oldukları tasarımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamanın yanı sıra, bir görüntüyü okuma ve yorumlayabilme, yaratıcı fikir üretimi ve görsel kavramlara anlam yükleyebilme konuları irdelenerek giriş niteliğinde ödevler verilecektir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Şekil & Zemin İlişkisi: Grenlilik, noise ve çözünürlük | Zakia, pp.2-21 |
3 | Şekil & Zemin İlişkisi: Görselde şekil ve zemini öne çıkarma teknikleri | Zakia, pp.29-72 |
4 | Gestalt: Parça-bütün ilişkisi | |
5 | Proje Ödevi 1 | |
6 | Gestalt İlkeleri: Yakınlık, Benzerlik, Devamlılık, Kapalılık Görsel deneyimde insan katılımı, Zeigarnik etkisi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bellek, Çağrışım, Bilişsel Gelişim: Algılamanın tamamlayıcı rolü olarak bellek, kısa dönem hafıza - uzun dönem hafıza, sinemada belleğin kullanımı. | |
9 | Bilişsel Gelişim: Çağrışımları yaratma yöntemleri ve araçları (aksesuarlar, renkler, eşdeğerler, sinestezi vb.) | Zakia, pp.97-104 |
10 | Uzam: Derinliği nasıl algılarız? Üçüncü boyuttun resimsel ve fiziksel ipuçları | |
11 | Formun ve yer-konum algısının mekansal ilkeleri, perspektif, boyut ve uzaklık ilişkisi,cbiçim bozma ve mekansal belirsizlik. | |
12 | Proje Ödevi 2 | |
13 | Işık: Işığı deneyimleme, rölatif parlaklık, aydınlatma ve gölge Işık ve gölgenin sembolizmi | |
14 | Proje Ödevi 3 | |
15 | Proje Ödevi 4 | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Görsel İletişimi Tasarlamak 1- Çiğdem Demir, Pelin Öztürk Göçmen, Tevfik İnanç İlisulu, Serra Erdem, Zeynep Pehlivan Baskın, Dilek Evirgen, İrem Bilgi Ataay ve Göktehan Ekmekçi- Yem Yayıncılık |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Perception, University of California Press, 1974 Snowden Robert, |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 4 | 60 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
2 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. | X | ||||
3 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
4 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. | X | ||||
5 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. | X | ||||
6 | Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. | X | ||||
7 | İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
8 | Web tasarımının temellerini öğrenir. | X | ||||
9 | E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. | X | ||||
10 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | X | ||||
11 | Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir | X | ||||
12 | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 4 | 10 | 40 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 |