AKTS - Müşteri İlişkileri Yönetimi

Müşteri İlişkileri Yönetimi (ETP201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Müşteri İlişkileri Yönetimi ETP201 3. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetiminin prensiplerini anlayacaklardır.
  • Öğrenciler bir üretim veya servis işletmesi için müşteri ilişkileri yönetimi sistemi tasarlayabilecek düzeye geleceklerdir.
  • Öğrenciler müşteri ilişkileri yönetimi projelerini geliştirip yönetebileceklerdir.
Dersin İçeriği Müşteri ilişkileri yönetimini (MİY) tanıtmak, MİY değer zinciri, MİY?nin enformasyon teknolojisi, müşteri portföyü analizi, müşteri kazanmak, müşteri Ağı yaratımı ve yönetimi, müşteriler için değer yaratmak, müşteri yaşam değerini yönetmek, müşteri bağlılığı ve gelişimi, MİY organizasyonu

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Giriş Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
2 MİY Değer Zinciri Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
3 MİY için bilgi teknolojileri Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
4 Müşteri portföyü analizi Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
5 Müşteriyi Kişiselleştirmek Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
6 Müşteri ağı yaratmak ve yönetmek Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
7 Müşteri ve Kurumsal İletişim Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
8 Ara Sınav
9 Müşteri için değer yaratımı Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
10 Müşteri yaşam boyu değerini yönetmek: müşteri kazanımı Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
11 Müşteri yaşam boyu değerini yönetmek: müşteri bağlılığının geliştirilmesi Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
12 MİY’e göre organizasyon Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
13 Özet: Etkili MİY projeleri nasıl geliştirilir Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
14 Özet: Etkili MİY projeleri nasıl geliştirilir Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Müşteri İlişkileri Yönetimi, C. Aktepe, M. Baş, M. Tolon, Detay yayıncılık

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. X
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. X
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. X
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. X
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. X
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. X
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. X
8 Web tasarımının temellerini öğrenir. X
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. X
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. X
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir X
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125