AKTS - Pazarlama İlkeleri
Pazarlama İlkeleri (ISL241) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Pazarlama İlkeleri | ISL241 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Küreselleşme devam ettikçe, işletmeler kademeli olarak pazarlama girişimleri haline gelmektedirler. Bu ders, öncelikle öğrencileri pazarlamanın heyecan verici dünyası ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Pazarlama temel kavramları, stratejileri, pazarlama çevresi, pazarlama karması, pazar bölümlendirme, ürün ve yaşam eğrisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Pazarlama kavramı ve yeni trendler | Ders kitabı, ss. 1-22 |
| 2 | Pazar çevresi ve stratejik planlama | Ders kitabı, ss. 23-52 |
| 3 | tüketici pazarı ve tüketici davranışı | Ders kitabı, ss. 69-86 |
| 4 | Endüstriyel pazar ve uluslararası pazar | Ders kitabı, ss. 87-104 |
| 5 | Pazar bölümlendirme ve hedef pazar | Ders kitabı, ss. 105-116 |
| 6 | Konumlandırma | Ders kitabı, ss. 116-124 |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Ürünlerin sınıflandırılması ve ürün geliştirme süreci | Ders kitabı, ss. 125-138 |
| 9 | Ürün yaşam eğrisi ve izlenecek stratejiler | Ders kitabı, ss. 139-153 |
| 10 | Fiyat ve fiyatlama yöntemleri | Ders kitabı, ss. 153-164 |
| 11 | Fiyatlandırma stratejileri | Ders kitabı, ss. 164-175 |
| 12 | Tutundurma ve tutundurma stratejileri | Ders kitabı, ss. 176-186 |
| 13 | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Ders kitabı, ss. 186-194 |
| 14 | Genel tekrar | |
| 15 | Öğrencilerin ödev sunumları | |
| 16 | Final sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri (20. Baskı). İstanbul: Türkmen Kitabevi. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 2 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. | |||||
| 3 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. | |||||
| 4 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. | |||||
| 5 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. | |||||
| 6 | Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. | |||||
| 7 | İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. | |||||
| 8 | Web tasarımının temellerini öğrenir. | |||||
| 9 | E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. | |||||
| 10 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |||||
| 11 | Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir | |||||
| 12 | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 15 | 15 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
