AKTS - Beden Dili ve İkna Sanatı
Beden Dili ve İkna Sanatı (ART291) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Beden Dili ve İkna Sanatı | ART291 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | - Doğru konuşma, doğru tonlama, beden dilini doğru kullanma bilgisi - Anlaşılır ve ikna edici olabilme - İletişimde el- kol ve parmak hareketleri, bakışlar, mimikler, bacak ve ayaklarını doğru kullanabilme |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Duruş, mimik, jest, konuşma ve tonlamanın yerinde ve doğru kullanılması, bunlara bağlı olarak iş ve sosyal çevrede ikna edebilme yetisini geliştirme; liderlik; beden dilini kullanarak düşünceleri karşı tarafa kabul ettirebilme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Beden Dili nedir? Beden Dilini Kullanmanın Önemi, Beden Dilini Kullanmada Profesyonelleşmek | |
| 2 | Sosyal Yaşamımızda Kullanılan Beden Dili, İş Yaşamımızda Kullanılan Beden Dili | |
| 3 | Limbik Sistem nedir? Limbik Sistemimizin Farkına Varmak, Limbik Sistemimizde Yer Alan Tüm Olguları Bilinçli Kullanmak | |
| 4 | Beden Dilini Kullanmada Başarılı Olmak, Bedensel Davranış, Beden Dilini Yerinde ve Doğru Kullanmak | |
| 5 | Gövde işaretleri ve anlamları, jestlerimizle kontrolü ele almak | |
| 6 | Mimik Nedir? Mimik ifadelerinin incelenmesi, mimikleri yerinde ve doğru kullanmak | |
| 7 | Ara değerlendirme | |
| 8 | Mimik ve gövde hareketlerinin uyumlu kullanılması, beden dilini kullanmada dikkat ve denge | |
| 9 | İfade Okuma Sanatı - Fizyonomi Nedir? İfade Okuma Sanatını (fizyonomi) Öğrenmek | |
| 10 | Erkek ve Kadının Beden Dilleri | |
| 11 | Farklı Kültürlerde Beden Dili | |
| 12 | Çeşitli mesleklerde beden dilinin kullanılması | |
| 13 | "İkna Sanatı"Giriş? Tetikleyici Öğe - Motivasyon - Yetenek | |
| 14 | İstenilen Davranışları Ortaya Çıkaran Engeller ve Bu Engellerin Ortadan Kaldırılması | |
| 15 | Etki ve Güç, Etkilemede Kullanılan Güç Türleri, İkna Sanatında Beden Dilini Kullanmak | |
| 16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (2010). Bedenin Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
|---|---|
| 2. Özkan, Z. (2016). Kazandıran Beden Dili. İstanbul: Hayat Yayınları. | |
| 3. Pantolon, M. V. (2011). Anında Etki: İkna Psikolojisi. Yusuf Ziya Kavak (Çev.). İstanbul: Yakamoz Yayınları | |
| 4. Pease, A. ve Pease, B. (1999). Beden Dili. İstanbul: Epsilon Yayınevi. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 5 | 20 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 23 | 120 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 2 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. | |||||
| 3 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. | |||||
| 4 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. | |||||
| 5 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. | |||||
| 6 | Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. | |||||
| 7 | İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. | |||||
| 8 | Web tasarımının temellerini öğrenir. | |||||
| 9 | E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. | |||||
| 10 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |||||
| 11 | Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir | |||||
| 12 | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 5 | 3 | 15 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 3 | 9 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 6 | 6 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
