AKTS - Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı

Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı (ART288) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı ART288 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bir birey olarak olumlu görüş ve davranışlara yönelme, dinleyici üzerinde etkili olma, kelime ve cümleler arasında tonlama, diksiyon, vurgu ve mimik kurallarına uyarak toplulukları olumlu yönde etkileme amacı taşır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Retoriğin (Belagat) önemini anlar
  • Motivasyon, ikna etme, yaratıcılık, diksiyon, Retorik (Belagat), vb. kavramların nasıl kullanılması gerektiğini kavrar.
  • Toplulukları ikna edici yöntemleri kullanmayı öğrenir.
Dersin İçeriği Düşünce ve görüşleri en iyi, en etkili ve en doğru bir biçimde ifade etme, etkili konuşma ve toplulukları ikna etme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Retorik Nedir?
2 Retoriğin unsurları
3 Etos – Logos – Pathos – Kairos
4 Diyalektik
5 Retorik ve Diyalektik Arasındaki Farklılıklar
6 Retorik ve Büyük Kitleler
7 Diyalektik ve Birey
8 Retoriğin İlk Çağ Felsefesindeki Yeri
9 Aristoteles, Aristoteles’in Retorik Anlayışı
10 Aristoteles’in Retorik Eseri POETİKA
11 Poetika ’nın Niteliği ve Tanımı
12 Atatürk ve Nutuk
13 Konuşma ve Sunum Teknikleri
14 İyi Bir Konuşmacı Olabilmek İçin Uyulması Gereken Kurallar
15 Uygulamalı Sunum Çalışmaları
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Aristoteles. (2000). Politika. Mete Tunçay (Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
2. Atatürk, M. K. (2015). Nutuk. İstanbul: Karanfil Yayınları.
3. Duman, M.A. (2015). Platon’un Retorik Anlayışı. İstanbul: Litera Yayınevi.
4. Meyer, M. (2009). Retorik. İsmail Yerguz (Çev.). Ankara: Dost Yayınları.
5. Karaaslan Şanlı, H. (2012). Hasan Ali Yücel Konuşmaları Ulusal Kimlik İnşası ve Politik Retorik. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınevi.
6. Selen, N. (1971). Söz Söyleme Sanatının Tarihsel Gelişimi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 29(1-4), 1-23.
7. Şenbay, N. (2008). Söz ve Diksiyon Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 10 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 28 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar.
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir.
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder.
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur.
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur.
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur.
8 Web tasarımının temellerini öğrenir.
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur.
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 1 8 8
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 4 8
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 6 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100