AKTS - Dijital Sanatlarda Yaratıcı Sunum
Dijital Sanatlarda Yaratıcı Sunum (ART297) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Sanatlarda Yaratıcı Sunum | ART297 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tv, sinema ve web reklam sektöründe kullanılan 3d modelleme temelli ürün oluşturma ve sunum tekniklerini incelemek. 3D animasyon, modelleme ve sunum alanında bilgi sahibi olmak ve tamamı 3D sahnelerden oluşan bir reklam filmini montaj aşamaları ile beraber oluşturmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 3D modelleme tekniklerinin bilgisayar destekli 3D tanıtım animasyonu alanında kullanımı; modellerin animasyonlarının programlar arası geçiş yöntemleri; sahne ışık ve render ayarları; montaj aşamasında farklı render katmanlarının birleştirilmesi; renk düzenlemesi sırasında kullanılan yöntemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D model oluşturma yöntemleri. 3Ds max ve cinema 4d programı ile ürün modelleme ve animasyon tekniklerinin tanıtımı. | |
2 | Modellenecek objelerin seçimi animasyon temelli modelleme. | |
3 | Modelleme çalışması ve Retopology. | |
4 | 3D olarak modellenen objenin ve sahnenin oluşturulmasında dikkat edilecek hususlar. | |
5 | UV Kaplama sırasında harita çıkarılması materyal oluşturulması ve exporta hazır hale getirilmesi. | |
6 | Texture oluşturma işlemi ve modelin bitirilmesi. | |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Oluşturulan 3B model ile animasyon hazırlığı ve animasyona partiküller ile zenginlik katma. | |
9 | Kamera hareketleri ve kameralar arası geçiş yapma. | |
10 | Işık ayarları ve render pass mantığına giriş | |
11 | Render alımı ve compositing mantığı. | |
12 | After effects programı ve compositing. | |
13 | After effets ile sekanslar arası render pass kanalları ile montaj işleminde dikkat edilmesi gerekenler. | |
14 | Projelerin revizyonu ve video export | |
15 | Proje Teslimi | |
16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. Autodesk. 3ds Max Yazılımı. https://www.autodesk.com.tr/products/3ds-max/overview |
---|---|
3. Adobe. Pt. https://www.allegorithmic.com/products/substance-painter | |
3. Etabek, H. D. (2017). Cinema 4D by Maxon. Abaküs Yayınevi. | |
4. Maxon. Cinema 4d. https://www.maxon.net/en/cinema-4d | |
5. Özsağlam, M. S. ve Bayraktar, C. (2012). 3ds Max. Seçkin Yayıncılık. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 19 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
2 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. | |||||
3 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. | |||||
4 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. | |||||
5 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. | |||||
6 | Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. | |||||
7 | İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. | |||||
8 | Web tasarımının temellerini öğrenir. | |||||
9 | E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. | |||||
10 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |||||
11 | Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir | |||||
12 | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |