AKTS - Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama (ISL440) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dijital Pazarlama ISL440 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, dijital dünyada pazarlama karması elemanlarının ne şekilde kullanılabileceğinin öğretilmesidir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin başarıyla bitirilmesi sonucunda, öğrenci, internet, akıllı telefonlar, 3D yazıcılar ve benzeri dijital araçların, iş ve özellikle pazarlama dünyasını ne şekilde etkilediği hakkında yorum yapıp, etkileri değerlendirebilecektir.
Dersin İçeriği İnternet ve teknolojinin gelişimini, İşletmeden İşletmeye (B2B)' 'İşletmeden Tüketiciye' (B2C) ve 'Not-for-Profit' için pazarlama; sosyal medya ve mobil pazarlama konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Geleneksel Değerlerden Dijital Değerlere Değişim Ders kitabı, Bölüm 1
2 İşletme Strejisi ile Dijitalleşme arasında bağ kurmak
3 Dijitalleşme Önündeki Engeller ve Düşünceler
4 Örnek Olay Çalışması
5 Arama Motoru Optimizasyonu Kİtapta İlgili Bölüm
6 Sosyal Medya Kitap- 8. Ünite
7 Kullanıcı Deneyimi Yönetimi Kitap- 9. Ünite
8 Ara Sınav
9 Müşteri İlişkileri Yönetimi Ders Kitabı İlgili Bölüm
10 Kişiselleştirme ve Müşteri Hizmetleri Kitabın ilgili bölümleri
11 Örnek Olay Çalışması
12 İçerik Geliştirme Kitabın İlgili bölümleri
13 Dijital Stratejinin Geliştirilmesi Kitabın ilgili bölümleri
14 Dijital Stratejinin Geliştirilmesi Kitabın ilgili bölümleri
15 Sunum
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing, Kigsnorth, S. , 2016

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar.
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir.
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder.
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur.
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur.
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur.
8 Web tasarımının temellerini öğrenir.
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur.
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 127