AKTS - Dijital Pazarlama
Dijital Pazarlama (ISL440) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dijital Pazarlama | ISL440 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dijital dünyada pazarlama karması elemanlarının ne şekilde kullanılabileceğinin öğretilmesidir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İnternet ve teknolojinin gelişimini, İşletmeden İşletmeye (B2B)' 'İşletmeden Tüketiciye' (B2C) ve 'Not-for-Profit' için pazarlama; sosyal medya ve mobil pazarlama konuları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geleneksel Değerlerden Dijital Değerlere Değişim | Ders kitabı, Bölüm 1 |
| 2 | İşletme Strejisi ile Dijitalleşme arasında bağ kurmak | |
| 3 | Dijitalleşme Önündeki Engeller ve Düşünceler | |
| 4 | Örnek Olay Çalışması | |
| 5 | Arama Motoru Optimizasyonu | Kİtapta İlgili Bölüm |
| 6 | Sosyal Medya | Kitap- 8. Ünite |
| 7 | Kullanıcı Deneyimi Yönetimi | Kitap- 9. Ünite |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Ders Kitabı İlgili Bölüm |
| 10 | Kişiselleştirme ve Müşteri Hizmetleri | Kitabın ilgili bölümleri |
| 11 | Örnek Olay Çalışması | |
| 12 | İçerik Geliştirme | Kitabın İlgili bölümleri |
| 13 | Dijital Stratejinin Geliştirilmesi | Kitabın ilgili bölümleri |
| 14 | Dijital Stratejinin Geliştirilmesi | Kitabın ilgili bölümleri |
| 15 | Sunum | |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing, Kigsnorth, S. , 2016 |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 2 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. | |||||
| 3 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. | |||||
| 4 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. | |||||
| 5 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. | |||||
| 6 | Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. | |||||
| 7 | İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. | |||||
| 8 | Web tasarımının temellerini öğrenir. | |||||
| 9 | E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. | |||||
| 10 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |||||
| 11 | Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir | |||||
| 12 | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 15 | 15 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
