AKTS - Uluslararası Finansman

Uluslararası Finansman (ISL425) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Uluslararası Finansman ISL425 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı uluslararası finansmana ilişkin temel kavramları açıklamak ve küresel rekabet ortamında varlığını sürdüren çok uluslu işletmelerin firma değerini maksimize edecek finansal kararları nasıl aldıklarını ortaya koymaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Uluslararası finansal sistemin genel çerçevesini öğrenir
  • *Döviz piyasası ile ilgili temel kavramları öğrenir
  • Uluslararası portföy yönetimini öğrenir
Dersin İçeriği Uluslarası para sistemi, Uluslararası Para Fonu (IMF), uluslarası likidite, döviz piyasaları, döviz ve faiz türev ürünler, dış ticaretin finansmanı ve uluslarası bankacılık.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uluslararası Finansa Giriş Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, s.3-16
2 Uluslararası finansal sistem Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, s.17-64
3 Döviz kuru sistemleri Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, 65-88
4 Döviz kurlarının tahmini ve Uluslararası finansta temel parite koşulları Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, 154-198
5 Döviz piyasası ve döviz vadeli işlemleri Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, 199-258
6 Uluslararası sermaye hareketleri Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, 89-153
7 Ara Sınav
8 Uluslararası Portföy Yönetimi Emine Ebru Aksoy, Uluslararası Portföy Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014, 1-36
9 Uluslararası Tahviller Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, 282-308 Emine Ebru Aksoy, Uluslararası Portföy Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014, 37-46
10 Uluslararası Hisse senetleri ve Diğer Uluslararası Yatırım Araçları Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, 309-327 Emine Ebru Aksoy, Uluslararası Portföy Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014, 46-53.
11 Uluslararası Portföyler İçin Portföy Teorilerindeki Farklılıklar Emine Ebru Aksoy, Uluslararası Portföy Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014, 57-106.
12 Uluslararası Portföy Yatırımlarında Getiri ve Risk Hesaplaması Emine Ebru Aksoy, Uluslararası Portföy Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014,107-140.
13 Çok Uluslu İşletmeler ve Nakit Yönetimi Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, 397-421
14 Çok Uluslu İşletmelerde Alacak ve Stok Yönetimi Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014, 422-443
15 Sunumlar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1.Kürşat Yalçıner, Uluslararası Finansman, Detay Yayıncılık, 2014
2. 2.Emine Ebru Aksoy, Uluslararası Portföy Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014,

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar.
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir.
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder.
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur.
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur.
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur.
8 Web tasarımının temellerini öğrenir.
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur.
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 126