AKTS - Marka Yönetimi

Marka Yönetimi (ISL428) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Marka Yönetimi ISL428 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Kemal Gürkan Küçükergin
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Katılımcılara marka yönetimi ve marka değeri kavramlarını öğretmek, marka değerini yükseltecek şekilde kararları analiz etmek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Marka gelişim aşamalarını açıklayabilme
  • Marka değerini ölçebilme
  • Marka stratejilerini açıklama
  • Küresel marka yönetimini tanımlamak
Dersin İçeriği Marka tanımı, marka adı, marka özellikleri, marka konumlandırma, imaj oluşturma, marka imajı ile marka kişiliği arasındaki fark, marka farkındalığı, marka sadakati ve marka savunuculuğu, marka sermayesi, müşteri temelli marka değeri, müşteri sermayesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Açılış
2 Ürün ve ürün kararları
3 Marka kavramı, yararları, işlevleri
4 Markanın görsel ve işitsel unsurları
5 Marka kişiliği, marka kimliği ve marka imajı
6 Müşteri temelli marka değeri ölçümü-1
7 Müşteri temelli marka değeri ölçümü-2
8 Özel markalar
9 Ara Sınav
10 Makale analizleri-1
11 Makale analizleri-2
12 Makale analizleri-3
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Dönem sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Duygu Fırat (2011). Stratejik Marka Yönetimi 2. Baskı, Beta Yayınları: İstanbul
2. Mehmet Baş, (2015) Marka Yönetimi, Detay Yayıncılık

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum 1 35
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar.
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir.
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder.
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur.
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur.
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur.
8 Web tasarımının temellerini öğrenir.
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur.
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 128