AKTS - Yarışma Odaklı Tasarım

Yarışma Odaklı Tasarım (GTM044) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yarışma Odaklı Tasarım GTM044 1 2 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. F. Filiz Özsuca
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, piyasada süregelen endüstri ürünleri tasarım yarışmalarına proje hazırlayıp katılmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, ürün tasarım sürecinde okul ve ders hocasından bağımsız olarak yarışmanın belirlediği teslim tarihine uygun olarak proje hazırlar.
  • Bu sayede profesyonel hayata yönelik deneyim kazanır.
  • Zaman kullanımını öğrenir
  • Seçilen yarışmanın gerekliklerine göre çizim, sunum, maket hazırlanarak projeyi neticelendirme konusunda deneyim kazanır.
Dersin İçeriği Ders içeriğinde dönem boyunca en az 2 adet tasarım yarışması belirlenecek ve son katılım tarihleri göz önünde bulundurularak zamanlama ona göre ayarlanıp, yarışmalara proje hazırlanarak katılınacaktır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Yarışmalara karar verilmesi ve başvuru için sıraya sokulması Yarışma araştırması
3 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
4 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
5 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
6 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
7 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun hazırlanması Sunum hazırlama
8 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun tamamlanması ve yarışmaya katılım Proje sonlandırma
9 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme Proje geliştirme
10 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
11 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
12 Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme Proje geliştirme
13 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun hazırlanması Sunum hazırlama
14 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun tamamlanması ve yarışmaya katılım Sunum hazırlama
15 Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun hazırlanması Sunum hazırlama
16 Yarışmaya Katılım Proje sonlandırma

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 30
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 2 60
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 10
Toplam 18 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. X
2 Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
3 Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
4 Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. X
5 Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
6 Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. X
7 Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. X
8 Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. X
9 Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. X
10 Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. X
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. X
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. X
13 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. X
14 Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. X
15 İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Projeler 2 6 12
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 90