AKTS - Kültür Tarihi
Kültür Tarihi (GTM051) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür Tarihi | GTM051 | Seçmeli Dersler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Teorik Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kültür Tarihi dersinin amacı kültür kavramının tanıtmak, insanlığın gelişmesinde uygarlıkların rolünün ve yerinin anlamını açıklamak, tasarım disiplinlerinde kültürel geçmişin yeniyi yaratmak için başlıca bir araç olduğunu kavratmak, kültürel coğrafyada birbirleriyle ilişkili olan uygarlıkların teknoloji, ticaret, bilim, inanç ve sanat /zanaat etkinliklerinin karşılaştırmasını yapmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Anadoludaki ve dünyadaki eski kültürler, kültür ve uygarlık kavramları, farklı üretim ve teknolojik gelişmeler, toplumsal yapıdaki farklılıklar, anlatılır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi. Temel terminolojinin tanıtımı. “Kültür” kelimesi hangi konuları kapsar? Kültürün tanımı ve tarihi altyapısı ile kültür tarihi tartışmaları. Yapılaşmış çevreye, gelenekler- dinler-sanat, ulaşım, mobilya- kostüm- takı, gündelik yaşam açısından kısa bir bakış. | Verilen kaynakların okunması |
2 | “Neanderthal”den “ Neolithic” insana doğru bilginin derlenmesinin hikayesi. Kabileden medeniyete doğru bir macera. Ödev konusunun verilmesi | Verilen kaynakların okunması |
3 | “Bereketli Hilal”; Orta Doğu medeniyetlerin beşiği. Orta Doğu ve Küçük Asya’da Tunç Çağları I Fenikeliler, Hititler | Verilen kaynakların okunması |
4 | Orta Doğu ve Küçük Asya’da Tunç Çağları II Frigler ve komşuları Mısırlılar. | Verilen kaynakların okunması |
5 | Ion dünyasından Romaya bir yolculuk. Mekan kompozisyonunda temel değişim. | Verilen kaynakların okunması |
6 | 1. Ara Sınav | Ara sınava hazırlık |
7 | Orta Çağ: Doğu’da aydınlanma, Batı’da karanlık dönem. | Verilen kaynakların okunması. 1.Ödev için hazırlık yapılması |
8 | Batı kültürünün yeniden doğuşu: nedenler ve sonuçlar. Güney Avrupa ile Anadolu karşılaştırması | Verilen kaynakların okunması. 1.Ödev için hazırlık yapılması |
9 | Yeni bir anlayışa doğru; Batı’da ve Doğu’da lüks. | Verilen kaynakların okunması. 1.Ödev için hazırlık yapılması |
10 | Batı’nın Aydınlanma Çağı, Doğu’nun göreceli çöküşü. Kültürün işlevsel, bilimsel ve sosyal dönüşümü. Yapılaşmış çevreye yansıyan karmaşa. 1. Ödevin teslimi . 2. Ödev konusunun verilmesi | Verilen kaynakların okunması. |
11 | Yeni teknoloji ile hızlı ilerleme. Uzak Doğu’nun tanıştırdığı yeni estetik; Demire karşı çiçekler | Verilen kaynakların okunması. 2.Ödev için hazırlık yapılması |
12 | Ara sınav | Ara sınava hazırlık |
13 | Estetik görüşün sadeleşmesi.; mucitler ve taklitçiler. Gündelik hayatın emrindeki teknoloji. | Verilen kaynakların okunması. 2.Ödev için hazırlık yapılması |
14 | “Modernizm”in minimalizminden “Postmodernizm”in kaosuna/ karmaşasına. Gündelik hayata hükmeden teknoloji | Verilen kaynakların okunması. 2.Ödev için hazırlık yapılması |
15 | Op-Art Pop-Art’tan 21. Yüzyıla mekan, sanat ve moda. Ödevlerin teslimi | Verilen kaynakların okunması. |
16 | Final Sınav için Genel Değerlendirme | Final sınava hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. S. Kostof, A Concise History of Architecture, London |
---|---|
2. W. H. MacNeill, Dünya Tarihi, İmge Yay., 2004, Ankara | |
3. E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1980,Istanbul |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | X | ||||
15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 58 |