AKTS - Strüktür
Strüktür (EÜT212) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Strüktür | EÜT212 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| - |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Endüstri Ürünleri Tasarımı bağlamında denge ve strüktür algısının geliştirilmesi |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ders, temel strüktür kavramlarının tanıtılması ve basit malzemelerle uygulama projeleri oluşturulmasına yöneliktir. Malzemelerin fiziksel ve mekanik özelliklerini; objelere uygulanan yük ve kuvvet çeşitlerini; basınç ve basınca bağlı şekil bozulmalarını; objelerin ve malzemelerin sertlik ve esneklik gibi özellikleri; germe, sıkıştırma, bükme ve kıvırma gibi eylemlerin etkilerini konu alan teorik bir derstir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Endüstri ürünleri tasarımı içerisinde strüktürün yeri ve strüktüre giriş | Araştırma |
| 2 | 1. Proje tanıtımı ve beyin fırtınası | Fikir geliştirme |
| 3 | 1. Proje için ilk önerilerin eleştirilmesi ve değerlendirilmesi | Fikir geliştirme |
| 4 | 1. Proje sonuçlarının test edilmesi ve değerlendirilmesi | Proje sonlandırma |
| 5 | Askı elemanlarına giriş ve temel hesaplamalar | Araştırma |
| 6 | Askı elemanları ile ilgili problem çözümlemeleri ve kısa sınav | Ödev |
| 7 | 2. Projenin tanıtımı ve uygulamaya başlangıç | Fikir geliştirme |
| 8 | 2. Proje için ilk önerilen değerlendirilmesi ve yeni uygulamalar | Proje geliştirme |
| 9 | 2. Proje sonuçlarının test edilmesi ve değerlendirilmesi | Proje sonlandırma |
| 10 | 3. Proje tanıtımı ve beyin fırtınası | Fikir geliştirme |
| 11 | 3. Proje için ilk önerilerin eleştirilmesi ve değerlendirilmesi | İlk eskizler |
| 12 | 3. Proje için fikirlerin finalize edilmesi | Proje sonlandırma |
| 13 | 3. Proje için sunum hazırlıkları | Sunum hazırlama |
| 14 | 3. Proje için sunum hazırlıkları | Sunum hazırlama |
| 15 | 3. Proje için son değerlendirme | Sunum hazırlama |
| 16 | Genel Sınav | Genel sınava hazırlık |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Roylance, David. 2000. Trusses. Cambridge, MA: Massachusetts Institute of Technology |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 3 | 45 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
| Toplam | 21 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| 2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
| 5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
| 7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
| 8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
| 9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
| 10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
| 13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
| 14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | X | ||||
| 15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 6 | 18 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 38 | ||
