AKTS - Temel Tasarım I
Temel Tasarım I (EÜT101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Tasarım I | EÜT101 | 1. Dönem | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarım ilke ve prensiplerinin görsel uygulamalarla öğretilmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarımın temel kavramlarına giriş niteliğinde olan bu ders görsel ve yaratıcı düşünceyi geliştirmeyi hedefler. Verilen teorik altyapı ile paralel, soyut ve kavramsal düzeyde pratik uygulamalar içermektedir. Bu uygulamaların yardımıyla öğrencinin temel malzeme bilgisini ve yapısal prensipleri özümsemesi amaçlanır. Bu ders, verilen tasarım problemini farklı bakış açıları ile değerlendirme, bu probleme çözüm bulma ve çözümlerini eskiz ve maket yapımı gibi temel görselleme teknikleriyle sunmayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu süreçler ve sunumlar etkileşimli stüdyo ortamında gerçekleşir. Bu sayede öğrencinin görsel ve sözel sunum yeteneklerinin gelişmesi hedeflenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders uygulamaları hakkında bilgilendirme, kullanılacak araç ve gereçlerin tanımı. Tasarım ilke ve Tasarım prensiplerinin tanımı. Basit çizim denemesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
2 | Kurşun kalemle çizgi egzersizi. Devamlı ve doğru çizgiler. İki boyutlu uygulamaların yapılacağı formatın belirlenmesi. Tipografi hakkında bilgilendirme. Serbest el yazım uygulaması. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
3 | Harflerle kompozisyon uygulama. Uygulamaların tartışılması, eleştiriler. Çizgisellik uygulamaları. Çizgi- biçim organizasyon, kompozisyon kavramları. Biçim tanımı uygulama, kompozisyon. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
4 | Yön ilkesi, anlatım ve uygulama. Geometrik biçimler. Harmony – kontrast uygulama. Tekrar, aralıklı tekrar ve uygulama. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
5 | Biçimsel ölçü uygulama. Yapılan uygulamaların eleştirisi. Örnek gösterimi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
6 | Saydamlık uygulama | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
7 | Doku kavramı, uygulama. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
8 | Denge kavramı ve uygulama. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
9 | Hiyerarşi, etkinlik. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
10 | Renk anlatımı, derinlik kavramı, ölçü veya renklerle derinlik uygulama. Poster uygulama. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
11 | Ritim kavramı ve uygulamalar | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
12 | Belirlenecek konuda grup çalışması. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
13 | Röliyef uygulaması | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
14 | Final projesi, kritikler | Final projesi için eskiz çalışması |
15 | Final projesi, kritikler | Final projesi için eskiz çalışması |
16 | Final Jürisi | Projenin sonlandırılması, jüri için hazırlık |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 60 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 38 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | X | ||||
15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 6 | 90 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 12 | 5 | 60 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 346 |