Almanca IV (GER302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Almanca IV GER302 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Almanca I (GER201) ve Almanca II (GER202)
Dersin Dili Almanca
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin temel amacı Almanca I (GER201), Almanca II (GER202) ve Almanca III (GER301) derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Ortak Dil Çerçevesi ’ne göre A2*(Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel yabancı dil becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. Ayrıca bu ders, sosyal ortamlarda öğrencilerin Almanca iletişim kurabilmelerini sağlayacak yapı ve becerilerin öğretilmesini amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Ülkeler ve şehirlerle ilgili okuyup konuşabilir (kıyaslama yapma, fikir beyan etme, vb.),
  • • Yönergeleri okuyup takip edebilir
  • • Turizm ve otel hizmetleri ile ilgili konuşabilir, (öneride bulunup fikir isteyebilir,), Sevdikleri ve sevmedikleri şeyleri, günlük rutinleri ifade edebilir ve yemek siparişi verebilir, Planları ve günlük rutin işleri hakkında konuşabilir
  • • find the main point of the listening texts
  • • Dinledikleri konuşmalar ile ilgili soruları
  • • Diyalogları tamamlayıp, sorularına cevap verebilir
  • • Mektup, elektronik posta ve not yazabilir
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı Ders tanıtım kitapçığı
2 Lektion 13: SPRACHEN LERNEN Meine erste,,Deutschlehrerin“ von Sprachlernerfahrungen berichten (KB: S.75-76) AB: S. 104 Aktionsseite: 159 Ders kitabı sayfa: 75-76
3 Lektion 14: POST UND TELEKOMMUNIKATION: Es werden fleißig Päckchen gepackt. Freude ausdrücken (KB: S.79-80 ) AB: S. 110-115 Ders kitabı sayfa: 79-80
4 Lektion 15: MEDIEN Gleich geht’s los! Über Fernsehgewohnheiten sprechen. ( KB: S. 83-84 ) Lesetext- (KB: S. 87)AB: S: 116-118 AB: S:120-129 Ders kitabı sayfa: 83-84
5 Lektion 16: IM HOTEL einen Weg beschreiben (KB: S. 93-94) Aktionsseite 164 AB: S. 128-133 Ders kitabı sayfa: 93- 94
6 Lektion 17: REISEN UND VERKEHR Wir wollen nach Rumänien über Reisegewohnheiten sprechen ( KB. S. 95-96) AB: S: 134-143 Ders kitabı sayfa: 95 - 96
7 Lektion 18: WETTER UND KLIMA Grammatik: Verben mit Präpositionen- Fragen und Personaladverbien Aktionsseite: KB: S. 167 AB: S: 140-142 und 144-147 Yazılı Ödev 1 Ders kitabı sayfa: 99-100
8 Ara Sınav
9 Lektion 19: KULTURELLE VERANSTALTUNGEN Wohin gehen wir heute? Auf Vorschläge zögernd reagieren ( KB: S. 107-108) AB: S: 152-157 Ders kitabı sayfa: 107-108
10 Lektion 20: BÜCHER UND PRESSE Ich durfte eigentlich keine Comics lesen Interesse ausdrücken KB: S. 111-112 AB: S: 158-163 Ders kitabı sayfa: 111- 112
11 Lektion 21: STAAT UND VERWALTUNG Um einen Bericht / eine Beschreibung bitten ( KB: S. 115-116 Aktionsseite: 170 Lesemagazin KB: S.119 AB: 164-171 Filmstationen –Clip 7 KB: S. 120 Ders kitabı sayfa: 115- 116
12 Lektion 22: MOBILITÄT UND VERKEHR Seit ich meinen Wagen verkauft habe/ etwas erklären KB: S. 123-124 Aktionsseite 172-175 AB:S.176-181 Ders kitabı sayfa: 123-124
13 Lektion 23/AUSBILDUNG UND BERUF Der Beruf, der zu mir passt Zufriedenheit / Unzufriedenheit ausdrücken KB: S. 127-128 AB: S. 182-187 Yazılı Ödev 2 Ders kitabı sayfa: 127-128
14 Lektion 24: ARBEITEN IM AUSLAND Wie sah dein Alltag aus? Begeisterung / Enttäuschung ausdrücken KB:S. 131-132 AB: S. 188-195 Ders kitabı sayfa: 131-132
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Evans, S., Pude, A., & Specht, F. (2012). Menschen: Deutsch als Fremdsprache. A2. 2: Kursbuch [mit Lerner-DVD-ROM]. Hueber Verlag.
Diğer Kaynaklar 2. Okutman tarafından hazırlanan görsel ve yazılı materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir.
2 Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3 İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4 Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
5 Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6 Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir.
7 Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
8 Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
9 Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir.
10 Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.
12 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur.
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar.
14 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
15 Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 15 3 45
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 103