AKTS - Müze ve Müzecilik

Müze ve Müzecilik (ART290) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Müze ve Müzecilik ART290 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Müze bilgisi Müzenin önemini kavrayabilme Müze’de eser incelemesi yapabilme
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Müzeyi tanımlar
  • Müze çeşitlerini söyler ve açıklar
  • Müze tarihçesini anlatır
  • Müzelerin bireysel ve toplumsal önemini açıklar
  • Müzede eser araştırması yapar
  • Yaptığı araştırmayı sunar
Dersin İçeriği Batı'da, Osmanlı ve Türkiye'de müzeciliğin gelişmesi, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, müze ziyaretleri; müzede eser araştırmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müze nedir? Müze Türleri nelerdir?
2 Batı’da müzeciliğin gelişimi Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
3 Osmanlı ve Türkiye’de Müzeciliğin gelişimi Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
4 Müze ve müzecilikle ilgili tanımlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
5 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
6 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu
7 Ara Değerlendirme
8 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunundan tanımlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
9 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
10 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
11 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
12 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar
13 Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
14 Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
15 Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Yayınları.
2. Ünver, E. (2010). Müze ve Müzecilik Ders Notları. Atılım Üniversitesi.
3. Zilcioğlu, Ş. (2008). Prof. Dr. Bekir Onur, Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi, Ankara: Ürün Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. X
4 İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme.
6 İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma.
9 İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. X
11 İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 11 2 22
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100