AKTS - Bilgisayar Destekli Çizim II
Bilgisayar Destekli Çizim II (ICM214) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Çizim II | ICM214 | 4. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| ICM213 |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı 2 boyutlu mimari çizimlerin 3 boyutlu modellenmesi ve sunum görsellerinin hazırlanmasında bilgisayar desteğinin sunuma ve tasarımın gelişmesine katkı sağlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bu ders 3 boyutlu modellemeyi esas alır. Basit ve karmaşık formların modellenme teknikleri, malzeme ataması ve render yardımı ile görsel sunumun güçlendirilmesine hedefler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi | Tanıtılan programlar hakkında ön bilgi edinilmesi |
| 2 | Tasarımda eskiz ve serbest el çizim aşamalarının önemi ve örneklerin, görsellerin sunulması bilgisayara geçiş | İstenilen çalışmaların yapılması ve ödevin tamamlanması |
| 3 | SketchUp çizim alanının tanımı, menüler, arayüz ve birim kavramları; Komutların giriş yöntemleri, “cursor” hareketleri, özellikleri ve 3 boyutlu modelleme yöntemleri, klavye kısa yolları | Sınıf çalışmasının yapılması |
| 4 | Basit geometrik şekillerin modellenmesi yardımı ile mimari mekân modelleme prensipleri | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
| 5 | Karmaşık geometrik şekillerin oluşturulması | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
| 6 | Kapsamlı modelleme ve düzenleme komutları | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
| 7 | Genel tekrar ve çizimlerde renk ve malzeme uygulamaları | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
| 8 | Ara Sınav | Genel tekrar yapılması |
| 9 | Mimari mekân ve donatıların modellenmesi ve malzeme atamaları | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
| 10 | Kamera yerleştirme, sahne hazırlama ve render temelleri | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
| 11 | Tanıtılan tüm çizim ve düzenleme komutlarının ileri düzey uygulamaları ve ilgili alt başlıklarının tanıtımı | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
| 12 | Tanıtılan tüm çizim ve düzenleme komutlarının ileri düzey uygulamaları ve ilgili alt başlıklarının tanıtımı | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
| 13 | Hazırlanan sahnelerin renderlanması ve tasarım sunum paftası hazırlama için gerekli temel bilgiler | Sınıf çalışması ve ödevin yapılması |
| 14 | SketchUp ara yüzünün ve kısa yolların kişiselleştirilmesi | Sınıf çalışmasının yapılması |
| 15 | Genel Tekrar | Sınıf çalışmasının yapılması |
| 16 | Final Sınavı | Final Sınavı için hazırlık |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. SketchUp programı |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 12 | 25 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 9 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 24 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olur. | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütür/yönetir. | X | ||||
| 3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olur. | |||||
| 4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde eder, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürür. | |||||
| 5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade eder. | X | ||||
| 6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olur. | |||||
| 7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlar. | |||||
| 8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirir/mekân yaratır. | |||||
| 9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirir. | |||||
| 10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olur. | |||||
| 11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapar. | |||||
| 12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olur. | |||||
| 13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | 32 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 9 | 2 | 18 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
