AKTS - Bilgisayar Destekli Çizim II
Bilgisayar Destekli Çizim II (ICM214) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Çizim II | ICM214 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 213 Bilgisayar Destekli Çizim I |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarım sürecinde bilgisayar yardımı ile yapısal elemanların 3. boyutta modellenmesi ve sunum görsellerinin hazırlanması, tasarımın gelişimine katkı sağlanmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 3 boyutlu basit elemanlardan karmaşık elemanlara doğru modelleme teknikleri; tasarımın irdelenmesi ve geliştirilmesi; 2 boyutta yapılan tasarımların 3. boyutta ifadesi ve sunum teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AutoCAD programı çerçevesinde 3. Boyut ve uzaysal vektör kavramlarının incelenmesi; | Kaynakçada veilen paket programlar hakkında ön bilgi edinilmesi. |
2 | Solid ve katı model kavramları, “thickness”, “elevation” komutları ile model kesişim ve birleşim komutlarının anlatılması; | Kaynakçada veriln paket programlar üzerinde verilecek olan komutlar üzerine çalışma yapılır. |
3 | Sketchup programına giriş, çizim ve düzenleme komutlarının tanıtılması. | Skecthup program komutlarına çalışılması. |
4 | Basit model formlarında 3. Boyuta geçiş, eksenler, yüzeyler, obje taşıma, çoğaltma, sıralama, çevirme, simetri alma ve silme gibi komutlarının tanıtılması | Ödev - 1 |
5 | Modelde ölçek kavramı, katman kavramı, Gruplama ve model bileşeni oluşturma | Ödev – 2 |
6 | Çeşitli model formları üzerinde çalışmalar, ekran hareketlerinin kontrolü, zoom, pan ve orbit komutlarının kullanımı | Ödev – 3 |
7 | Tefriş modelleri oluşturma ve mekansal tasarım alıştırmaları | Mekânsal tasarım alıştırmalarının yapılması. |
8 | Genel tekrar, problemlerin çözümü | Genel Tekrar yapılması. |
9 | UYGULAMALI VİZE SINAVI | Vize Sınavına hazırlık. |
10 | Yapısal konstrüksiyonların modellenmesi (Ahşap Çatı konstrüksiyonu) | Ödev – 4 |
11 | Yapısal konstrüksiyonların modellenmesi (betonarme merdiven konstrüksiyonu) | Yapısal konstrüksiyonların modellerime komutlarına çalışılması. |
12 | Yapısal konstrüksiyonların modellenmesi (Sütun – Tonoz _kubbe) | Ödev – 5 |
13 | Yapısal konstrüksiyonların modellenmesi (Çelik düz ve döner merdiven konstrüksiyonu) (Dönem sonu ödevinin verilmesi) | Ödev – 6 |
14 | Modellemenin sunuma hazırlanması, sahneleme, Photoshop ile ifadelerin zenginleştirilmesi | Modellemenin sunuma hazırlanması. |
15 | Basit animasyon hazırlanmasıdır. | Animasyon çalışmaları. |
16 | GENEL SINAV | Genel sınava hazırlık. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Sketchup, Vray ve Photoshop ile yapılmış örnekler, Animasyon çalışmaları ve “Render” örnekleri |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 40 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 1 | 16 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 1 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |