AKTS - Fransızca IV

Fransızca IV (FRE302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fransızca IV FRE302 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
FRE301
Dersin Dili Fransızca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin temel amacı FRE201, FRE202 ve FRE301 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Ortak Dil Çerçevesi ’ne göre A2*(Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel yabancı dil becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. Ayrıca bu ders, sosyal ortamlarda öğrencilerin Fransızca iletişim kurabilmelerini sağlayacak yapı ve becerilerin öğretilmesini amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Ülkeler ve şehirlerle ilgili okuyup konuşabilir (kıyaslama yapma, fikir beyan etme, vb.),
  • • Yönergeleri okuyup takip edebilir,
  • Turizm ve otel hizmetleri ile ilgili konuşabilir, (öneride bulunup fikir isteyebilir,), Sevdikleri ve sevmedikleri şeyleri, günlük rutinleri ifade edebilir ve yemek siparişi verebilir, Planları ve günlük rutin işleri hakkında konuşabilir,
  • • Dinleme metinlerinin ana fikrini bulabilir,
  • • Dinledikleri konuşmalar ile ilgili soruları cevaplayabilir,
  • • Diyalogları tamamlayıp, sorularına cevap verebilir,
  • • Mektup, elektronik posta ve not yazabilir.
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 “ir”, “-oir”, et “-re” takısıyla biten fiiller Ders kitabı s. 108-122
3 Çift zamirli fiiller Dolaylı Nesne Ders kitabı s. 122-134
4 Emir kipi Ders kitabı s. 134-140
5 İlgi zamirleri Ders kitabı s. 140-148
6 Olumsuzluk ve soru yapma Ders kitabı s. 148-156
7 Dolaylı aktarım Le gérondif Ders kitabı s. 156-160
8 Edatlar ve kullandıkları fiiller Ders kitabı s. 160
9 Ara Sınav
10 Yakın gelecek zaman, di li geçmiş zaman Ders kitabı s.166-198
11 Zaman belirteçleri, Edilgen yapı Ders kitabı s.198-206
12 Şimdiki zamanın hikayesi "-yordu" "miş" li zaman Ders kitabı s.206-214
13 Yakın geçmiş zaman Ders kitabı s.214-224
14 Gelecek zaman Ders kitabı s.224-228
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Grammaire progressive du français” (Niveau intermédiaire) CLE, Paris, 2003
2. MDB Diğer Dil öğreim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır.
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur.
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır.
10 Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır.
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir.
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır.
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler.
14 Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100