AKTS - Fransızca IV
Fransızca IV (FRE302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fransızca IV | FRE302 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
FRE301 |
Dersin Dili | Fransızca |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı Fransızca I (FRE201), II (FRE202) ve III (FRE301) derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Ortak Dil Çerçevesi ’ne göre A2*(Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel yabancı dil becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. Ayrıca bu ders, sosyal ortamlarda öğrencilerin Fransızca iletişim kurabilmelerini sağlayacak yapı ve becerilerin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bir yer veya şehir tanımlama, öneri ve görüş bildirme, insanları tanımlama, mazeret bildirme, ulaşım hakkında bilgi alıp verme, hava durumu ve tahmini hakkında konuşma, tavsive verme ve yardım teklif etme, sağlık ve hastalık hakkında bilgi alıp verme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | “ir”, “-oir”, et “-re” takısıyla biten fiiller | Ders kitabı s. 108-120 |
3 | Çift zamirli fiiller | Dolaylı nesne Ders kitabı s. 122-128 |
4 | Emir kipi | Ders kitabı s. 134-138 |
5 | İlgi zamirleri | Ders kitabı s. 140-144 |
6 | Olumsuzluk ve soru yapma | Ders kitabı s. 148-154 |
7 | Dolaylı aktarım Le gérondif | Ders kitabı s. 156-158 |
8 | Şimdiki zamanın hikayesi “-yordu” “-miş’li geçmiş zaman | Ders kitabı s. 206-214 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Edatlar Fiiller | Ders kitabı s.160-164 |
11 | Yakın gelecek zaman di’li geçmiş zaman | Ders kitabı s.166-194 |
12 | Edilgen yapı | Ders kitabı s.204-206 |
13 | Yakın geçmiş zaman | Ders kitabı s.206-214 |
14 | Gelecek zaman | Ders kitabı s.224-228 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Grammaire progressive du français” (Niveau intermédiaire) CLE, Paris, 1995 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | |||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | |||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | |||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | |||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | |||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 103 |