AKTS - Shakespeare I

Shakespeare I (ELIT204) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Shakespeare I ELIT204 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Evrim Dogan Adanur
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Shakespeare'in komedi ve romans oyunlarını incelemek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Shakespeare'in kullandığı farklı dramatik türleri bilirler
  • Shakespeare'in komedi ve tarih oyunları hakkında bilgi sahibi olurlar
  • Shakespeare oyunlarını analiz edebilirler
  • Erken-modern çağ İngiliztiyatrosu hakkında bilgi edinmiş olurlar
  • Shakespeare'in yaşadığı ve ürettiği dönem hakkında tarihsel ve kültürel bilgiye sahip olurlar.
Dersin İçeriği Shakespeare metinlerinin dramatik, tarihsel, sosyal ve politik açıları; komedi ve romans oyunlarından seçilen metinlerin okunması ve analizi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Shakespeare Tiyatrosuna Giris -
2 Shakespeare komedyası -
3 Yanlışlıklar Komedyası Yanlışlıklar Komedyası oyununun okunması
4 Yanlışlıklar Komedyası
5 Romantik Komedya--Bir Yaz Gecesi Rüyası Bir Yaz Gecesi Rüyası oyununun okunması
6 Bir Yaz Gecesi Rüyası
7 Problem Oyun--Venedik Taciri Venedik Taciri oyununun okunması
8 Venedik Taciri
9 Ara sınav Tekrar
10 Kısasa Kısas Kısasa Kısas oyununun okunması
11 Kısasa Kısas
12 Shakespeare Romans Oyunları--Fırtına Fırtına oyununun okunması
13 Fırtına
14 Shakespeare'in Tarih Oyunları--3. Richard 3. Richard oyununun okunması
15 3. Richard
16 Yarıyıl sonu sınavı Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Riverside Shakespeare
2. Arden Shakespeare
Diğer Kaynaklar 3. Terry Eagleton, Shakespeare
4. Russ MacDonald, The Bedford Companion to Shakespeare
5. Stanley Wells, The Cambridge Companion to Shakespeare Studies
6. Stanley Wells and Michael Dobson, The Oxford Companion to Shakespeare

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125