AKTS - Edebi Teoriye Giriş

Edebi Teoriye Giriş (ELIT403) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Edebi Teoriye Giriş ELIT403 3 0 0 3 7
Ön Koşul Ders(ler)i
yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı yaklaşık olarak iki bin yıl önce ivme kazanan edebi teorilerin önemini, doğasını ve çeşitlerini öğrencilere öğretmektir. Temel olarak mimetik olan bu teoriler ve edebi metinlere etkileri 20. yüzyıl başına kadar yazılmış teoriler üzerinden çalışılır. Aristotales, Sidney, Dryden, Coleridge ve T.S. Eliot gibi büyük eleştirmenlerin eserlerine atıfta bulunulur.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Antik dönemden Modern döneme kadar edebi teoriler ve yaklaşımlar hakkında genel bilgiye sahip olur
  • Önemli kuramcı ve yazarların kuramlarını yapıtlarını inceleyerek öğrenirler.
  • Eleştirel düşünme yetisi, farklı eleştirel bakış açıları ve bu bakış açılarını kıyaslayabilme yetisi kazanmıştır
Dersin İçeriği Antik Çağdan 20. yüzyıl başına kadar Edebi Teori.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Edebi Kuram ve Eleştiri ne demektir? M. H. Abrams, from The Mirror and the Lamp Chapter 1: Orientation of Critical Theories Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
2 Plato from The Republic, Book X Literary Criticism, s. 40-52
3 Aristotle The Poetics Literary Criticism, s. 53-66
4 Aristotle The Poetics, s. 66-77
5 Sir Philip Sidney from The Defense of Poesy The Norton Anthology of English Literature I, s.933-951
6 John Dryden from An Essay on Dramatic Poetry The Norton Anthology of English Literature I, s.2114-2118
7 Wordsworth “Preface to Lyrical Ballads” The Norton Anthology of English Literature II, s. 262-273
8 Matthew Arnold Preface To Poems The Norton Anthology of English Literature II, s. 1374-1384
9 Arasınav Tekrar
10 New Criticism, T.S. Eliot Tradition and The Individual Talent The Norton Anthology of English Literature II, s. 2319-2325
11 Raman Selden New Criticism: John Keats s.25-29
12 Formalism/ Raman Selden Making Strange: Craig Raine, W. Golding s. 41-45
13 Archetypal Criticism/ Northrop Frye: Northrop Frye Literary Criticism, s. 574-590
14 Archetypal Criticism/ Jung Psychology and Literature 20th century Literary Criticism, s. 174-188
15 Tekrar Tekrar
16 Yarı yıl sonu sınavı Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Theory of Criticism: From Plato to the Present, Ed. Raman Selden, Longman, 1988.
2. The Norton Anthology of English Literature, Abrams et al, Vols 1 and 2 W. W. Norton and Company 1986.
3. Practising Theory and Literature, Raman Selden, Pearson Ed. Ltd., 1989
4. 20th Century Literary Criticism, Ed. David Lodge, Longman, 1994.
8. Literary Criticism, Lionel Trilling, Holt Reinehart and Winston, INC. 1970.
Diğer Kaynaklar 5. An Introductory to Literary Criticism, Richard Dutton, Longman, 1984.
6. A History of Literary Criticism, Harry Blamires, MacMillan, 1991
7. Critical Approaches to Literature, David Daiches, Longman. 1981.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 10
Ödevler 1 15
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 5 10
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 174