AKTS - 20. yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Romanı
20. yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Romanı (ELIT402) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 20. yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Romanı | ELIT402 | 8. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu ders yirminci yüzyıl başından itibaren yazılmış modernist ve postmodernist romanları inceler. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Modernist ve postmodernist roman. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları | Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları | 
| 2 | Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları | Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları | 
| 3 | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man | A Portrait of the Artist as a Young Man | 
| 4 | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man | 
| 5 | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man | 
| 6 | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway | 
| 7 | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway | 
| 8 | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway | 
| 9 | Ara sınav | Ara sınav | 
| 10 | Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry | Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry | 
| 11 | Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry | Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry | 
| 12 | Buchi Emecheta. Kehinde | Buchi Emecheta. Kehinde | 
| 13 | Buchie Emecheta. Kehinde | Buchie Emecheta. Kehinde | 
| 14 | John Fowles. French Lieutenant's Woman | John Fowles. French Lieutenant's Woman | 
| 15 | John Fowles. French Lieutenant's Woman | John Fowles. French Lieutenant's Woman | 
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı | All novels | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. James Joyce, A Portrait of the Artist as a Young Man | 
|---|---|
| 2. Virginia Woolf, Mrs. Dalloway | |
| 3. Jeanette Winterson, Sexing the Cherry | |
| 4. Buchi Emecheta, Kehinde | |
| 5. John Fowles. French Lieutenant's Woman | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 15 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | X | ||||
| 12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 15 | 15 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 178 | ||
