AKTS - Seyahat Edebiyatı
Seyahat Edebiyatı (ELIT314) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seyahat Edebiyatı | ELIT314 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngiliz Seyahat edebiyatını farklı dönemlere ait eser ve yazarlarla incelemektir. Bu derste seyahat edebiyatı kapsamında değerlendirilebilecek pek çok eser ve yazar detaylı bir şekilde analiz edilecektir |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Seyahat edebiyatı genel tanıtımı, gerçek dünyaya yolculuk, bireyin özüne yolculuk, 19. yüzyıl İngiliz seyahat edebiyatı, kadın seyahat yazını, 20. yüzyıl İngiliz seyahat edebiyatı, sömürge sonrası seyahat edebiyatı |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, İngiliz Seyahat edebiyatını tanımak, gerçek dünyaya yolculuk, bireyin özüne yolculuk | English Travel Writing from Pilgrimages to Postcolonial Explorations. |
| 2 | Giriş, İngiliz Seyahat edebiyatını tanımak, gerçek dünyaya yolculuk, bireyin özüne yolculuk | English Travel Writing from Pilgrimages to Postcolonial Explorations. |
| 3 | 19. yy İngiliz Seyahat edebiyatı, Kadın Seyahat yazını, 20. yy İngiliz Seyahat edebiyatı, Sömürge sonrası Seyahat edebiyatı | English Travel Writing from Pilgrimages to Postcolonial Explorations |
| 4 | Marco Polo | Marco Polo |
| 5 | Piri Reis | Piri Reis |
| 6 | Evliya Çelebi | Evliya Çelebi |
| 7 | Daniel Defoe-Robinson Crusoe | Robinson Crusoe |
| 8 | Jonathan Swift- Gullivers’ Travels | Gullivers’ Travels |
| 9 | Mary Wollstonecraft -Letters Written during a Short Residence in Sweden, Norway and Denmark | Letters Written during a Short Residence in Sweden, Norway and Denmark |
| 10 | Charles Dickens- American Notes for General Circulation, Pictures from Italy | American Notes for General Circulation, Pictures from Italy |
| 11 | Herman Melville- Typee | Typee |
| 12 | Joseph Conrad- Heart of Darkness | Heart of Darkness |
| 13 | Henry James-Italian Hours | Italian Hours |
| 14 | E.M. Forster-A Passage to India | A Passage to India |
| 15 | Patrick White-Voss | Voss |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Korte, Barbara. English Travel Writing from Pilgrimages to Postcolonial Explorations. London: Macmillan, 2000. |
|---|---|
| 2. Shaw, Peter Knox. The Explorer in English Fiction. New York: St. Martin’s Press, 1986. | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Gilroy, Amanda. Romantic Geographies. Discourses of Travel 1775-1844. Manchester: Manchester University Press, 2000. |
| 4. Hadfield, Andrew. Literature, Travel, and Colonial Writing in the English Renaissance 1545-1625. Oxford: Clarendon Press, 1998. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | X | ||||
| 12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 7 | 14 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
