AKTS - Neoklasik Dönemi İngiliz Edebiyatı

Neoklasik Dönemi İngiliz Edebiyatı (ELIT210) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Neoklasik Dönemi İngiliz Edebiyatı ELIT210 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders restorasyon ve aydınlanma çağı edebiyatı özelliklerini öğretmenin yanı sıra dönemi toplumsal ve tarihsel bağlamda incelemeyi amaçlar. Neoklasik şiirin temel aldığı prensipleri ve dönemde etkin olan felsefeyi anlatmayı amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 18. Yüzyıl edebiyatını toplumsal ve tarihsel bağlamda inceleyebilir, dönemin önemli düşünürlerini ve fikirlerini bilir.
  • Dönemin en etkin edebi yönelimi olan hiciv türünün amacını ve işleyişini bilir.
  • Neoklasik şiirin temel prensiplerini ve onu diğer dönem şiirlerinden ayıran özellikleri bilir.
Dersin İçeriği Restorasyon ve aydınlanma çağı yazarlarının eserleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 18. yüzyıl tarihsel ve toplumsal bağlamı
2 18. yüzyıl tarihsel ve toplumsal bağlamı Norton Anthology’den 18. Yüzyıl edebiyatı bölümünün okunması
3 Neoklasik edebiyatın temel özellikleri ve hiciv Neoklasik edebiyat ve hiciv türü üzerine araştırma yapılması
4 Alexander Pope: An Essay on Criticism Alexander Pope’un neoklasik şiirin manifestosu niteliğindeki eseri An Essay on Criticism’in okunması
5 Restorasyon şiiri- John Dryden: “MacFlecknoe" “MacFlecknoe” başlıklı eserin okunması
6 Ara sınav Tekrar
7 Augustan Çağı Şiiri- Alexander Pope: The Rape of the Lock The Rape of the Lock adlı şiirin okunması
8 Alexander Pope: “Eloisa to Abelard”, “Elegy on the Memory of an Unfortunate Lady” “Eloisa to Abelard”, “Elegy on the Memory of an Unfortunate Lady” adlı şiirlerin okunması
9 Jonathan Swift: Güliver'in Gezileri 4. Bölüm Güliver'in Gezileri adlı romanın 4. bölümünün okunması
10 Swift-Gulliver's Travels Güliver'in Gezileri adlı eserin okunması
11 Swift-A Modest Proposal Johnson- Extracts from The Preface to Shakespeare A Modest Proposal adlı eserin ve The Preface to Shakespeare'den parçaların okunması
12 2. Ara sınav Tekrar
13 Şiir yoluyla tartışma: Alexander Pope: “Impromptu to Lady Winchelsea” Anne Finch: “The Answer to Pope’s Impromptu” 18. yüzyılda kadın şairler ile ilgili araştırma yapılması ve ilgili şiirlerin okunması
14 Addison ve Steele/ Lady Mary Wortley Montagu: Smallpox Vaccination in Turkey, Dining With The Sultana Addison ve Steele/ Lady Mary Wortley Montagu: Smallpox Vaccination in Turkey, Dining With The Sultana
15 Anne Finch: “The Introduction” Mary Wortley Montagu: “Epistle from Mrs. Yonge to Her Husband” Mary Astell: Reflections on Marriage Anne Finch: “A Nocturnal Reverie”, “The Introduction” Mary Wortley Montagu: “Epistle from Mrs. Yonge to Her Husband” Mary Astell: Reflections on Marriage
16 Yarı yıl sonu sınavı Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Norton Anthology of English Literature, vol. I

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 126