AKTS - Java Programlama
Java Programlama (CMPE318) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Java Programlama | CMPE318 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
CMPE225 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, Java dili kullanarak, nesneye yönelik programlamada temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Bu ders kapsamında, Java programlama dilinin sözdizimi, nesneye yönelik programlamaya ait kavramlar, Java çalışma ortamı, kullanıcı arayüzleri, çoklu izlekler, Java uygulama geliştirme arayüzü ve Java’ya ait temel çerçeve uygulamaları anlatılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Java teknolojisi, nesneye yönelik programlama, objeler, sınıflar, modülerlik, sarmalama, çokbiçimlilik, Java öğeleri ve kuraldışı durumlar, atık toplayıcısı, sınıflar, miras ve arayüzler, koleksiyon çerçeve yapısı, girdi/çıktı çerçeve yapısı, grafik arayüz çerçeve yapısı, iş parçacıkları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Java Programlamaya Giriş | Bl. 1 |
2 | Nesneye Yönelik Program geliştirme | Bl. 2 |
3 | Temel ve referans değişkenleri | Bl.3. |
4 | Özellikler ve davranışlar (Lab : JavaAPI) | Bl. 4, Bl 6. |
5 | Miras, Bileşim, and Çokbiçimli Değişkenler | Bl.7 |
6 | Çokbiçimlilik, Soyut Sınıflar ve Arayüzler | Bl.8 |
7 | Yapıcılar, Bellek Yönetimi, Nesne Yaşamı, Statikler | Bl. 9., Bl. 10 |
8 | Kuraldışı Durum Yönetimi | Bl.11 |
9 | Görsel Arayüze giriş | (Bl. 12.) yada (Bl.1, Bl.2 (kaynak 1)) |
10 | Olay yönetimi, ve grafiksel düzen yönetimi | (Bl 12., Bl. 13.) yada (Bl.2, Bl.4) |
11 | Grafiksel düzen yöneticileri ve bileşenleri | (Bl 13.) yada (Bl.5,Bl.7,Bl.8) |
12 | Diziselleştirme ve Girdi/Çıktı Çerçevesi | Bl.14 |
13 | Network, İş Parçacıkları, ve Uygulamacıklar | Bl. 15, |
14 | Koleksiyonlar ve jenerikler (Lab: Paketleme and Dağıtım) | Bl.16, Bl. 17 |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kathy Sierra, Head First Java O'Reilly Media; 2nd edition, ISBN-13: 978-0596009205, 2005. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. 1. James Weaver , Weiqi Gao, Stephen Chin, Dean Iverson, Johan Vos Pro JavaFX 2: A Definitive Guide to Rich Clients with Java Technology, Apress, ISBN-13: 978-1430268727, 2012 |
3. 2. Java How To Program 6th ed, by Deitel & Deitel, Prentice Hall, Inc. URL : http://www.deitel.com/books/downloads.html | |
4. 3. Object-Oriented Programming in Java, by Martin Kalin, Publisher: Prentice Hall, ISBN:0-13-019859-5 | |
5. 4. Thinking In Java, by Bruce Eckel | |
6. The Java Tutorial: http://java.sun.com/docs/books/tutorial |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 1 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygular. | X | ||||
2 | Deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda etkin biçimde çalışır. | X | ||||
5 | Mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | ||||
7 | Etkili iletişim kurar. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanır ve bu sürece katılır. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araç, teknik ve becerileri kullanır. | |||||
11 | Proje yönetimi becerilerine ve uluslararası standartlar ile metodolojilere ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | |||||
13 | Mesleki bilgiye katkı sağlar. | |||||
14 | Yöntemsel ve bilimsel araştırma yapar. | |||||
15 | Orijinal ya da mevcut bilgi kümesi çerçevesinde bilimsel bir yapıt üretir, raporlar ve sunar. | |||||
16 | Ürettiği özgün fikri savunur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 |