AKTS - Esnek ve Rijit Kaplamaların Analizi ve Tasarımı
Esnek ve Rijit Kaplamaların Analizi ve Tasarımı (CE515) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Esnek ve Rijit Kaplamaların Analizi ve Tasarımı | CE515 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | -Ulaştırma altyapısı için üstyapıların teorisi, analizi ve tasarımına yönelik kapsamlı bir rehber sağlamak -Esnek ve rijit üstyapıların tasarım ve yapımının arkasındaki ilkelerin tanıtılması. -Kaplama davranışını ve sıkıntılarını anlamak. Kaplama performansı ve tepkiler arasındaki etkileşimler, yani gerilimler, gerinimler, deformasyonlar. -Üstyapı tasarım süreçleri için malzeme, çevre ve trafik parametreleri gibi temel girdileri öğrenmek. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Üstyapı Tasarımına Giriş, Farklı Kaplama Tiplerindeki Gerilmeler ve Gerinimler, Trafik Yükleri ve Analizi, Kaplama Malzemeleri ve Özellikleri, Üstyapıların Yapısal Tasarımı | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Temel prensipler | |
| 2 | Esnek Kaplamalardaki Gerilmeler | |
| 3 | Esnek Kaplamalardaki Gerilmeler | |
| 4 | Sert Kaplamalardaki Gerilmeler | |
| 5 | Sert Kaplamalardaki Gerilmeler | |
| 6 | Araç ve Trafik Hususları | |
| 7 | İklim ve Çevre | |
| 8 | Malzeme Karakterizasyonu | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Havalimanları için Esnek Kaplama Tasarımı | |
| 11 | Otoyollar için Esnek Kaplama Tasarımı | |
| 12 | Otoyollar için Esnek Kaplama Tasarımı | |
| 13 | Otoyollar için Esnek Kaplama Tasarımı | |
| 14 | Havalimanları için Rijit Kaplama Tasarımı | |
| 15 | Rijit Kaplama Tasarımı | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. .Yang H. Huang (2004), Pavement Analysis and Design, Second Edition, ISBN: 0131424734 | 
|---|---|
| 2. . E. J. Yoder and M. W. Witczak (1975), Principles of Pavement Design, Second Edition, ISBN: 0471977802 | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Federal Highway Administration, National Highway Institute Course Notes, 1998, FHWA | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 5 | 15 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 7 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
| 2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
| 3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |||||
| 4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
| 5 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||
| 6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||
| 7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | ||||
| 8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
| 10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 5 | 25 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
