AKTS - İspanyolca I

İspanyolca I (SPAN201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İspanyolca I SPAN201 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İspanyolca
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) İspanyolca iletişim kurmasına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: Alfabeyi tanıyabilir, kısa metinlerdeki ana fikri bulabilir, bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Konuşma: kişisel bilgi verebilir, günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir,
  • Dinleme: dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, dinleme aracılığıyla İspanyolca’nın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: diyalog tamamlayabilecek ve ilgili soruları cevaplayabilir, farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
  • Teknoloji kullanımı: gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak,
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı / İspanyol alfabesi; yazma, telaffuz, heceleme ve tonlama / Tanışma, selamlaşma ve vedalaşma / Sınıfta kullanılabilecek sözcük ve cümleler / Sayılar (1-10) Unidad 0, Sayfa 10-13
2 Kişisel bilgiler, karşılıklı soru ve cevaplar / Ülkeler, uyruklar ve meslekler / Sayılar (11-100) Unidad 1, Sayfa 14-19
3 İsim ve sıfatlarda cinsiyet (eril/dişil ayrımı) / Kişi zamirleri / Geniş zamanda fiiller (ser, tener, llamarse ) Unidad 1, Sayfa 20- 23
4 Pratik ve iletişim: Sınıftaki öğrenciler ve diğer kişiler hakkında konuşmak / Video çalışması: ”Evde Bir Eğlence” Unidad 1, Sayfa 24- 27
5 Boş zaman aktiviteleri ve lisanlar hakkında konuşmak; niyet, motivasyon ve plan ifadeleri / Belirli tanım edatları (el, la, los las,) / Geniş zamanda “-ar”, “-er” ve “-ir” ile biten düzenli fiillerin çekimleri (hablar, comprender, vivir) Unidad 2, Sayfa 28-33
6 Belirsiz tanım edatları (un, una, unos, unas) / İsim ve sıfatların çoğul hali / “querer” ve “hacer” fiilerinin kullanımı Unidad 2, Sayfa 34-37
7 İletişim ve kültür: Bir Ülke, İspanyolca ve Ben / Video çalışması: “Madrid’de Turistler” Unidad 2, Sayfa 38-41
8 ARA SINAV
9 Yer, kişi ve nesnelerin tanımlanması; ülkeler ve şehirler / Olmak fiili “ser” ve “estar” / Yer ve varlık belirtme: “Hay” ve “estar” fiilleri arasındaki farklar / “muy” ve “mucho” kullanımı Unidad 3, Sayfa 42-47
10 Hava durumu, iklim, coğrafya ve yönler / Soru kelimeleri: “dónde, cómo, qué, cuál/cuáles, cuántos/as” / Yılın mevsimleri / Sıfatlarda üstünlük derecesi (superlativos) Unidad 3, Sayfa 48-51
11 İletişim ve kültür: İspanya ve Latin Amerika’dan ilginç bilgiler / Video çalışması: “Venezüela’nın İlginç Özellikleri” Unidad 3, Sayfa 52-55
12 Nesneleri belirlenmesi, mağazalarda alışveriş konuşmaları ve soruları / Renkler ve giysiler Unidad 4, Sayfa 56-61
13 İhtiyaçlar ve tercihler hakkında konuşmak / Bazı düzensiz fiillerin kullanımı :“llevar”, “tener que + infinitivo” ve “preferir + ir” kalıpları / Renkler, günlük aksesuarlar ve giysiler / “llevar” fiilinin kullanımı Unidad 4, Sayfa 62-66
14 İşaret sıfatları / Sayılar (100-1.000.000) / İletişim ve kültür: “Sınıfın Pazarı” / Video çalışması: “Favori Mağazalarım” Unidad 4, Sayfa 67-69
15 Genel Tekrar
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Aula Internacional Plus 1, Curso de Español. Difusión, Barcelona, 2020.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
3 İnşaat Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 İnşaat Mühendisliğinin alanlarında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
6 İnşaat Mühendisliği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
7 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; İnşaat Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8 İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 10. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 100