AKTS - Grafik Tasarım V
Grafik Tasarım V (GRT401) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grafik Tasarım V | GRT401 | 7. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| GRT302 |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | İletişim amaçlı basılı medya projelerinin ders içeriğine uygun olarak gerçekleştirilmesi. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İletişim amaçlı ve basılı medya ağırlıklı atölye çalışması; tipografi, imge, reklam fotoğrafı gibi grafik öğelerin iletişim amacıyla, hedef kitle gözetilerek bir bütün oluşturacak şekilde tasarlanması ve uygulanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kitap kapağı tasarımının tanımı, örneklerin incelenmesi. Kitapların belirlenip projelere başlanması. Ödev projesinin verilmesi. | |
| 2 | Önemli kitap kapağı tasarımcılarının örneklerinin incelenmesi. Proje taslaklarının kritiği. Ödev projesi için yöntem ve örnek incelemesi. | |
| 3 | Projelerin uygulama ve kritikleri. İmge ve tipografik elemanlar üzerinde tasarım denemeleri. | |
| 4 | Proje uygulama ve kritikleri. | |
| 5 | Proje uygulama ve kritikleri. Kritikler doğrultusunda tasarım revizyonları. | |
| 6 | Proje uygulama ve kritikleri. Jüriye hazırlık ve revizyonlar. Taslak çıkışların alınması ve kritiği. Ödev projesinin sonuçlanması. | |
| 7 | Ara Değerlendirme | |
| 8 | Afiş tasarımı üzerine genel bilgi. Afiş projeleri için konuların verilmesi. | |
| 9 | Grafik Tasarım tarihinden önemli afiş tasarımı projelerinin incelenmesi. Proje uygulama ve kritikleri. | |
| 10 | Proje uygulama ve kritikleri. | |
| 11 | Proje uygulama ve kritikleri. | |
| 12 | Proje uygulama ve kritikleri. | |
| 13 | Deneme çıkışlarının alınması ve kritikleri. | |
| 14 | Final sınavına hazırlık, sınav öncesi kritikleri ve revizyonlar. | |
| 15 | Final sınavına hazırlık, sınav öncesi kritikleri ve revizyonlar. | |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara, 1997 |
|---|---|
| 2. A. Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir, İstanbul, 2008 | |
| 3. T. F. Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul, 2004 | |
| 4. G. Ambrose – P. Harris, Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, İstanbul, 2013 | |
| 5. U. Teker, Grafik Tasarım ve Reklam, İstanbul, 2009 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 3 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 4 | 40 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler,çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 3 | 30 | 90 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 250 | ||
