AKTS - Türkiye'de Siyasi Akımlar ve Partiler

Türkiye'de Siyasi Akımlar ve Partiler (HUM409) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Türkiye'de Siyasi Akımlar ve Partiler HUM409 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Türkiye’nin Batılılaşma tarihinde kilometre taşları olan değişim ve dönüşümü öğrenmek. Türkiye’nin medeni dünya ile bütünleşme tarihine ışık tutmak. Türkiye’nin modernleşme dönemindeki fikri, siyasi ve sosyal dönüşümünü günümüzle ilişkilendirerek kavramak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • -Batılılaşma serüvenimizi anlar, -Batılı fikir akımlarının Türk modernleşmesindeki etkisini kavrar, -Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türkiye’nin değişim sürecini tarihi olaylar bağlamında bilir. -Osmanlı’dan Cumhuriyet’e önemli fikir akımlarının ve siyasi oluşumların detayına vakıf olur.
Dersin İçeriği 18. yüzyılın başlangıcından günümüze kadar Türkiye?de batılılaşma, çağdaşlaşma, sosyal, fikri ve siyasi gelişim.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Batılılaşmaya genel bir bakış, ordunun modernleştirilmesi Kaynaklardaki ilgili okumalar
2 Mülki yapıda batılılaşma Sened-i İttifak, Tanzimat Fermanı Kaynaklardaki ilgili okumalar
3 Islahat Fermanı, hukuk alanında Batılılaşma Kaynaklardaki ilgili okumalar
4 Edebiyat ve eğitim alanlarında Batılaşma Kaynaklardaki ilgili okumalar
5 Mimari ve musiki alanlarında Batılılaşma Kaynaklardaki ilgili okumalar
6 Batılılaşma döneminde Osmanlı’da fikri akımlar Kaynaklardaki ilgili okumalar
7 Ara sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular
8 Osmanlı’da siyasal oluşumlar Yeni Osmanlılar Cemiyeti Kaynaklardaki ilgili okumalar
9 Jön Türkler Kaynaklardaki ilgili okumalar
10 Osmanlı döneminde çeşitli dernekler Kaynaklardaki ilgili okumalar
11 Osmanlı döneminde çeşitli partiler Kaynaklardaki ilgili okumalar
12 Cumhuriyet Döneminde siyasi yapılanmalar Kuva-yı Milliye Cumhuriyet Halk Fırkası Kaynaklardaki ilgili okumalar
13 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası Serbest Cumhuriyet Fırkası Kaynaklardaki ilgili okumalar
14 Demokrat Parti 1960’tan günümüze siyasi partiler Kaynaklardaki ilgili okumalar
15 Cumhuriyet Döneminde demokrasi mücadelesi Kaynaklardaki ilgili okumalar
16 Genel Sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008.
2. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008.
3. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996.
4. Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2007.
5. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 65
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular.
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür.
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir.
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir.
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder.
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür.
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir.
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 0 10 0
Toplam İş Yükü 94