AKTS - Türkiye'de Siyasi Akımlar ve Partiler
Türkiye'de Siyasi Akımlar ve Partiler (HUM409) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye'de Siyasi Akımlar ve Partiler | HUM409 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Türkiye’nin Batılılaşma tarihinde kilometre taşları olan değişim ve dönüşümü öğrenmek. Türkiye’nin medeni dünya ile bütünleşme tarihine ışık tutmak. Türkiye’nin modernleşme dönemindeki fikri, siyasi ve sosyal dönüşümünü günümüzle ilişkilendirerek kavramak. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | 18. yüzyılın başlangıcından günümüze kadar Türkiye?de batılılaşma, çağdaşlaşma, sosyal, fikri ve siyasi gelişim. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Batılılaşmaya genel bir bakış, ordunun modernleştirilmesi | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 2 | Mülki yapıda batılılaşma Sened-i İttifak, Tanzimat Fermanı | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 3 | Islahat Fermanı, hukuk alanında Batılılaşma | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 4 | Edebiyat ve eğitim alanlarında Batılaşma | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 5 | Mimari ve musiki alanlarında Batılılaşma | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 6 | Batılılaşma döneminde Osmanlı’da fikri akımlar | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 7 | Ara sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
| 8 | Osmanlı’da siyasal oluşumlar Yeni Osmanlılar Cemiyeti | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 9 | Jön Türkler | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 10 | Osmanlı döneminde çeşitli dernekler | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 11 | Osmanlı döneminde çeşitli partiler | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 12 | Cumhuriyet Döneminde siyasi yapılanmalar Kuva-yı Milliye Cumhuriyet Halk Fırkası | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 13 | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası Serbest Cumhuriyet Fırkası | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 14 | Demokrat Parti 1960’tan günümüze siyasi partiler | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 15 | Cumhuriyet Döneminde demokrasi mücadelesi | Kaynaklardaki ilgili okumalar |
| 16 | Genel Sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008. |
|---|---|
| 2. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008. | |
| 3. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996. | |
| 4. Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2007. | |
| 5. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 65 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 0 | 10 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 94 | ||
