AKTS - Geleneksel Tekstiller

Geleneksel Tekstiller (MTT374) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Geleneksel Tekstiller MTT374 1 2 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Esra Bekiroğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders; geleneksel el dokumacılığı ve örücülüğünün farklı yöresel, teknik ve estetik özelliklerinin ayırt edilebilmesini, ilgili teknik ve malzemelerin yeni tasarımlarda kullanılmasını amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Geleneksel tekstilleri farklı yöresel, teknik ve estetik özelliklerine göre ayırt eder.
  • El dokumacılığı ve örücülüğünde kullanılan malzemeleri söyler.
  • Halı, kilim vb. geleneksel dokuma desenleri hazırlama sırasında teknik kuralları uygular.
  • Çarpanalı ve kirkitli dokuma tekniklerini kullanır.
  • Geleneksel el dokuma ve örgü tekniğine uygun yeni tasarımlar yapar.
Dersin İçeriği Geleneksel el dokumacılığının farklı yöresel, teknik ve estetik özellikleri; buna bağlı yeni tasarımların yapılması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Geleneksel Tekstillerin tanımı, tarihçesi ve sınıflandırması Gelecek derse hazırlık
2 El dokumacılığının tanımı ve sınıflandırılması "
3 Mekikli dokumaların genel özellikleri "
4 Kirkitli dokumaların genel özellikleri "
5 Çarpana dokumaların genel özellikleri "
6 Keçenin genel özellikleri "
7 ARA SINAV
8 Örücülüğün tanımı, tarihçesi ve sınıflandırılması "
9 Tığ örücülüğünün genel özellikleri "
10 Şiş örücülüğünün genel özellikleri "
11 Mekik, Firkete ve İğne örücülüğünün genel özellikleri "
12 Bitkisel örücülüğün genel özellikleri "
13 Geleneksel Tekstiller ile ilgili tasarım yapma "
14 Tasarım uygulama "
15 Tasarım Uygulama "
16 FİNAL

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Koruma Kültürü ve Geleneksel Tekstillerin Korunması, İsmail Öztürk, Morfil Yayınları, 2007.
2. Tekstil Tarihi, Nadir Dölen, Marmara Ünv., 1992

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 5 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. X
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. X
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. X
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. X
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. X
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. X
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. X
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 5 5 25
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 2 24
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 14 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 127