AKTS - Tekstil Tasarımı
Tekstil Tasarımı (MTT335) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tekstil Tasarımı | MTT335 | 5. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Tekstilde dokuma, örme ve baskı tekniklerinin gerekliliklerinin öğrenilmesi ve bu doğrultuda seri üretime uygun tekstil tasarım çalışmalarının gerçekleştirilerek üretilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tekstil tasarımı, tarihsel süreç içindeki yeri ve değişimleri, tekstil üretim teknikleri ve kullanım alanlarına göre sınıflandırılması, | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 2 | Tekstilde kullanım alanlarına ve tekniklere göre renk armonileri, biçim-renk ilişkileri ve uygulama biçimleri | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 3 | Dokuma tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 4 | Dokuma tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 5 | Dokuma tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 6 | Örme tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 7 | Örme tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 8 | Örme tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 9 | Baskı tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 10 | Baskı tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 11 | Baskı tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 12 | Tekstil dokuma, örme veya baskı tekniklerinden birine yönelik koleksiyon hazırlama ve üretim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 13 | Tekstil dokuma, örme veya baskı tekniklerinden birine yönelik koleksiyon hazırlama ve üretim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 14 | Tekstil dokuma, örme veya baskı tekniklerinden birine yönelik koleksiyon hazırlama ve üretim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 15 | Tekstil dokuma, örme veya baskı tekniklerinden birine yönelik koleksiyon hazırlama ve üretim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 16 | Final Sınavı | Finale hazırlık |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Moda tasarımında Tekstil ve Moda (Jenny Udale) |
|---|---|
| 2. Textilepedia (Fashionary) | |
| 3. Textiles (Mary Schoeser) | |
| 4. Digital Textile Design (Melanie Bowles, Ceri Isaac) | |
| 5. Sourcing Ideas for Textile Design (Josephine Steed, Frances Stevenson) |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 8 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 3 | 70 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 26 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | 32 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 3 | 7 | 21 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 6 | 1 | 6 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
