AKTS - Yaratıcı Kalıp Uygulamaları
Yaratıcı Kalıp Uygulamaları (MTT372) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaratıcı Kalıp Uygulamaları | MTT372 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Yaratıcı Kalıp Uygulamaları sürecinin tüm detaylarını irdeleyerek ileriye dönük giysi tasarımı ve çözümlemelerini yapabilme |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Değişen moda akımlarına göre ileriye dönük örnek uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriği Planlama-Yaratıcı kalıp uygulamaları hakkında literatür bilgisi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 2 | Yaratıcı düşünme yaklaşımları | " |
| 3 | Yaratıcılık-İnovasyon-Ergonomi-Tasarım-İşlevsellik Bağlantısı | " |
| 4 | Moda tasarımı- yaratıcı kalıp hazırlama-maliyet-kültür ilişkisi | " |
| 5 | Yaratıcı uygulamaları ile öne çıkan modacılar | " |
| 6 | Yaratıcı kalıp uygulamaları örneklerinin incelenmesi | " |
| 7 | Yaratıcı kalıp uygulaması için konsept geliştirme-ürün çeşidi belirleme-Ödev | " |
| 8 | Ara Sınav | -- |
| 9 | Kalıp tasarlama | " |
| 10 | Tasarım prototiplerini geliştirme | " |
| 11 | Denemeler yapma | " |
| 12 | Düzeltme ve kontrol | " |
| 13 | Nihai kalıbı hazırlama | " |
| 14 | Sunum | " |
| 15 | Sunum | " |
| 16 | Genel Sınav | " |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. L. Dennic (2011), PatternMaking (Portfolio Skills), LaurenceKing Publishing |
|---|---|
| 2. Nikamichi, T. (2010). Pattern Magic 1. Londra: Laurence King Publishing | |
| 3. Nikamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. Tokyo: Bunka Publishing. | |
| 4. Nikamichi, T. (2014). Pattern Magic 3. Tokyo: Bunka Publishing. | |
| 5. Armstrong, H. J. (2014). Patternmaking for Fashion Design, Pearson Education | |
| 6. Zaman, Z. (2014). Fashion Pattern Cutting, Londra: Bloomsburry Publishing |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 8 | 40 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 5 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 11 | 22 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
