AKTS - Girişimcilik

Girişimcilik (ECON443) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Girişimcilik ECON443 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Dr. Öğr. Üyesi
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu derste girişimcilik kavramı, girişimcilerin karakteristik özellikleri, iş fikri ve strateji, iş modeli, iş fikrini çevreleyen koşulların analizi, ve girişimcinin iş fikrini fikir aşamasından gerçek bir firma aşamasına kadar götürürken yaşayacağı basamakları tanıtmak amaçlanmaktadır. Öğrencilere girişimcilik sürecinde ihtiyaç duyacakları becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerin 3-4 kişilik takımlar halinde sömestr boyunca bir proje üzerinde çalışmaları beklenmektedir. Multi-disipliner bir ortamda farklı fakültelerden öğrencilerin katılımı ile bir iş fikrini alıp iş modeli ve iş planı ile somutlaştırmaları beklenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci herkeste bir miktar girişimcilik potansiyeli olduğunu fakat girişimci olmak için bilinçli bir karar vermek ve yaşam biçimi seçmek gerektiğini belirtebilir
  • Öğrenci mucitlik ile girişimcilik arasındaki farkı belirtebilir.
  • Öğrenci takım halinde çalışabilir
  • Öğrenci bir iş fikrini iş planına götürme aşamalarını takip edebilir.
Dersin İçeriği Girişimciliğin önemi, doğası, geçmişi, girişimci bakış açısı ve içgirişimci yaklaşımı, inovatif süreçler, iş fikri, iş kurarkenki opsiyonlar, pazarlama, finansal planlama, yeni kurulan şirket stratejileri ve yatırımcılara yaklaşım.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Girişimciliğin Temelleri Scarborough bölüm 1
2 Girişimcilik özellikleri, fikirden gerçeğe Scarborough, bölüm 2
3 İş planının öğeleri Scarborough bölüm 3
4 Fizibilite Analizi ve İş planı Scarborough bölüm 4
5 Hukuki türleri bakımından işletmeler Haliloğlu Müftüoğlu, bölüm 6
6 BAşarılı bir PAzarlama Planı Scarborough bölüm 5
7 Arasınav
8 Hedef müşteri, persona tanımı, ürün ve hizmet spesifikasyonu Scarborough bölüm 6
9 Fiyatlanadırma stratejileri Scarborough, bölüm 7
10 Üretim ve Operasyon planlama Scarborough bölüm 8
11 Makine ve ekipman ihtiyaçları, kapasite planlama Scarborough bölüm 9
12 Atölpye çalışmaları KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması
13 Atölye çalışmaları KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması
14 Atölye çalışmaları KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması
15 Atölye çalışmaları KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, Norman M. Scarborough, 6th edition, Pearson, 2011, New Jersey.
Diğer Kaynaklar 2. NasılGirişimciOlunur?”, Prof. Dr. Tamer Müftüoğlu, NeclaHaliloğlu, TurhanKitabevi, 2. baskı 2011, Ankara

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler 1 40
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 10
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular.
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür.
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. X
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir.
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır X
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder.
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür.
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir.
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 56 56
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 140