AKTS - Caz Performansı
Caz Performansı (ART223) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Caz Performansı | ART223 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dünya’da popülerliği artan caz müziği ile ilgili öğrencileri bilgilendirmek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İnsan sesini anatomisi ve fizyolojsi; ses teknikleri; diyaframın önemi; diyaframı aktif kullanarak doğru bir şekilde ses çıkarma teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders hakkında genel bilgilendirme | |
| 2 | İlk çağlarda müzik - çalgı aletleri / Araç-amaç ilişkisi noktasında müziğin kullanımı, varoluşu | |
| 3 | Avrupa müziğine giriş (Performans, Teorik ve Kültürel açıdan Avrupa’daki müziğin Caz’a evrilişi) | |
| 4 | Avrupa’da M.S. 0-1400 arasındaki süreçte müziğe genel bir bakış. Temel teorik anlatım ve dinleti. | |
| 5 | Rönesans ve Barok dönemleri üzerine anlatımlar, teorik ve pratik örnekler | |
| 6 | Klasik ve Romantik dönem üzerine anlatımlar, teorik ve pratik örnekler | |
| 7 | Modernizm ve Post-modernizm üzerine anlatımlar, teorik ve pratik örnekler. Avrupa’nın müzik kültürünün Amerika’ya taşınmasının performans açısından değerlendirme. | |
| 8 | Vize Ödevi - Genel değerlendirme ve özet | |
| 9 | Amerika kıtasının keşfi ve tarihi 1865 – 1919 yılları arasında caz performansları: Worksong ve Spiritüeller örnekleri | |
| 10 | 1866 – 1916 yılları arasında caz performansları: Gospel’ler, Blues ve Ragtime örnekleri | |
| 11 | 1917-1929 New Orleans Stili: Hot Jazz (Eski stil) performanslardan örnekler | |
| 12 | 1930 – 1939 Swing Caz, büyük caz orkestraları ve performanslardan örnekler | |
| 13 | 1940 – 1948 Bebop Stili ve performanslardan örnekler | |
| 14 | 1949 – 1953 Cool Caz (Sakin Caz) Stili ve performanslardan örnekler ve sonrası | |
| 15 | Değerlendirme ve performans | |
| 16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Bergerot, F. (2004). Tarih Boyunca Caz. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. |
|---|---|
| 2. Ulanov, B. (1957). A History of Jazz in America. New York: Pyramid Books Edition. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 3 | 30 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 20 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 4 | 12 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
