AKTS - Mali Tablolar Analizi
Mali Tablolar Analizi (ISL507) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mali Tablolar Analizi | ISL507 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilerin finansal tabloları analiz ederek, yorum yapabilmesini sağlayabilmek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Mali tabloların analiz yorumu, karşılaştırmalı analiz, dikey analiz, trend analizi ve oran analizi teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Finansal Tablolar Analizine Giriş | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 2 | Temel Finansal Tabloların Tanıtılması | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 3 | Nakit Akım Tablosunun Tanıtılması | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 4 | Nakit Akım Tablosunun Düzenlenmesine İlişkin Esasların Belirlenmesi | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 5 | Enflasyonun Finansal Tablolar Üzerine Etkileri | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 6 | Örnek alıştırmaların uygulanması | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Analize Giriş | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 9 | Analiz tekniiklerinin tanıtılması | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 10 | Dikey Analize İlişkin Uygulama | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 11 | Yatay ve Trend Analize İlişkin Örnek Uygulama | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 12 | Oran analizi tekniğinin tanıtılması | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 13 | Oran analizine tekniğine ilişkin örnek uygulama | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 14 | Oran analizine tekniğine ilişkin örnek uygulama | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 15 | Katma değer tablosunun tanıtılması ve örnek uygulama | Kaynak kitabın ilgili sayfaları |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Prof.Dr. Aydın Karapınar, Doç. Dr. Figen Zaif; Finansal Analiz, Gazi Kitapevi, Ankara 2009 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Prof. Dr Nalan Akdoğan, Prof. Dr. Nejat Tenker "Mali Tablolar ve Finansal Tablolar Analiz Teknikleri" , Gazi Kitapevi, 2005 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 10 |
| Sunum | 3 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanır. | X | ||||
| 2 | Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunları kullanır. | |||||
| 3 | İşletmecilik alanı ile ilgili konularda belirsizlik ve karmaşa durumlarında yaratıcı ve yapıcı çözümler üretir. | |||||
| 4 | İşletmeciliğin temel kavramlarını ve temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | X | ||||
| 5 | Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |||||
| 6 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | |||||
| 7 | İşletmecilik alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile iş birliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
| 8 | İşletmecilik alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | |||||
| 9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımı yapar. | |||||
| 10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |||||
| 11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, risk analizi yapabilir, değişime ayak uydurabilir, eleştirel düşünebilir ve sorun çözmede inisiyatif kullanabilir | |||||
| 12 | Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşabilir ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 20 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
