AKTS - İş Yaşamı için Temel İngilizce I
İş Yaşamı için Temel İngilizce I (ENG321) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Yaşamı için Temel İngilizce I | ENG321 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG221 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders ENG221 ve ENG222 derslerinin devamı niteliğinde olup amacı Türkçe bölümlerde eğitim gören öğrencilere mezuniyet sonrası mesleki yaşamlarında iletişim becerilerini kolaylaştırmaya yardımcı olacak dil becerileri kazandırmaktır. Avrupa Ortak Dil Çerçevesinde belirtilen A2+ (Temel Kullanıcı) düzeyinde İngilizce yazılı ve sözlü iletişimde, özellikle anlama konusunda başarılı olabilmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akademik ve iş yaşamına yönelik iletişim becerileri; iş hayatı, bireyler, rutinler, iş toplantıları, izin isteme, kurallar, yardım isteme, öneride bulunma ve e-posta konuları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | ÜNİTE 1: INTRODUCTIONS Sözlü ve yazılı kendini tanıtma Konuyla ilgili okuma yapma ve soruları cevaplama | Ders kitabı: s:6-9 |
3 | ÜNİTE 1: INTRODUCTIONS Kendini tanıtma ile ilgili dinleme yapma Aday başvurularını değerlendirme | Ders kitabı: s:12-13 |
4 | ÜNİTE 2: WORK AND LEISURE Tarihlerle ilgili kelimeleri kullanarak dinleme ve yazma aktiviteleri yapma Günlük rutinlerle ilgili okuma yapma ve soruları cevaplama Geniş zamanla ilgili çeşitli aktiviteler yapma | Ders kitabı: s:14-16 |
5 | ÜNİTE 2: WORK AND LEISURE Sıklık zarfları ile ilgili aktiviteler yapma İş ve yaşam dengesiyle ilgili kelimeleri kullanarak çeşitli aktiveler yapma İş ve yaşam hakkında konuşma ve canlandırma yapma | Ders kitabı: s:19-21 |
6 | ÜNİTE 3: PROBLEMS Gerekli kelimeleri kullanarak iş hayatındaki problemlerle ilgili konuşma İş hayatında karşılaşılabilecek problemlerle ilgili okuma ve dinleme yapma Sıfatlar ve sıfatları derecelendirmesi ile ilgili aktivite yapma Geniş zamanın soru ve negatif formlarıyla cümleler oluşturma | Ders kitabı: s:22-26 |
7 | ÜNİTE 3: PROBLEMS Müşteriden gelen olumsuz geribildirime cevap verme ve çözüm getirme | Ders kitabı: s:27-30 |
8 | ÜNİTE 4: TRAVEL İş seyahatiyle ilgili kelimeleri kullanarak çeşitli aktiviteler yapma Can ve can’t yardımcı fiiliyle ilgili aktiviteler yapma Vize sınavı için genel tekrar | Ders kitabı: s:36-38 Ders Kitabı s: 32-35 A REVISION |
9 | ÜNİTE 4: TRAVEL İş seyahatiyle ilgili okuma yapma ve ilgili soruları cevaplama Rezervasyon yapma Grup halinde farklı şirketlerin ihtiyaçlarını organize etme ve canlandırma yapma | Ders kitabı: s:40-43 |
10 | ÜNİTE 5: FOOD AND ENTERTAINING Farklı ülkelerin yemek yeme alışkanlıklarıyla ilgili kelimeleri kullanarak aktiviteler yapma Yemek kültürleriyle ilgili okuma ve dinleme yapıp soruları cevaplama Some ve any konularıyla ilgili aktiviteler yapma | Ders kitabı: s:44-47 |
11 | ÜNİTE 5: FOOD AND ENTERTAINING Sayılabilen ve sayılamayan isimlerle ilgili çeşitli alıştırmalar yapma Çeşitli alternatifler arasından, yabancı misafirleri ağırlamak için, en uygun restoranı seçip grup halinde sunum yapma | Ders kitabı: s:48-51 |
12 | ÜNİTE 6: BUYING AND SELLING Satın alma ve satmak ile ilgili kelimeleri kullanarak aktiviteler yapma Uluslararası başarıya sahip bir firmayla ilgili okuma yapma Geçmiş zaman kullanımıyla ilgili çeşitli aktiviteler yapma | Ders kitabı: s:52-55 |
13 | ÜNİTE 6: BUYING AND SELLING Bir ürünü tanıtma Ürün tanıtımıyla ilgili dinleme yapıp, grup çalışmasıyla bir ürünü tanıtma Geçmiş zaman kullanımıyla ilgili çeşitli aktiviteler | Ders kitabı: s:56-59 |
14 | REVISION B Final sınavı için genel tekrar | Ders kitabı: s: 62-65 B |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Market Leader Elementary A2+ David Cotton, David Falvey, Simon Kent (Pearson) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller/ Supplementary materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 75 |