AKTS - Meteoroloji
Meteoroloji (AVM208) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Meteoroloji | AVM208 | 4. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Öğrenci ders sonunda meteorolojik kavramları ve atmosferde oluşan meteorolojik hadiseleri açıklayabilecektir. Havacılıkta kullanılan meteorolojik rapor ve dökümanları açıklayabilecektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Atmosfer tabakaları, sıcaklık, ısı, nem, basınç ve yoğunluk kavramları, bulutların sınıflandırılması, buzlanma, oraj ve türbülans kavramları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Atmosfer ve Tabakaları | |
| 2 | Basınç Sistemleri, Sıcaklık | |
| 3 | Nem, Altimetre | |
| 4 | Rüzgar, Genel Sirkülasyon | |
| 5 | İstikrariyet, Meteorolojik görüşü kısıtlayan faktörler | |
| 6 | İstikrariyet, Meteorolojik görüşü kısıtlayan faktörler | |
| 7 | Bulutlar ve Yağış | |
| 8 | Jet streamler, Buzlanma | |
| 9 | Hava Kütleleri, Cepheler | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Uçuş için Meteorolojik belgeler, METAR | |
| 12 | Uçuş için Meteorolojik belgeler, METAR | |
| 13 | SPECI, TAF | |
| 14 | Meteorolojik Kartlar | |
| 15 | Meteorolojik Kartlar | |
| 16 | Genel Sınav | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Steven A. Ackerman and John A. Knox, Meteorology, Understanding The Atmosphere, Johns and Bartlett Learning, 2012. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. C. Donald Ahrens, Essentials of Meteorology, Cengage Learning, Seventh Edition, 2014. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | 
| Ödevler | 1 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 4 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Havacılık Yönetimi alanında problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | İşletme, Yönetim ve Havacılık Yönetimi konularında yeterli bilgi birikimi kazanır ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, hava ulaştırma işletmeciliği alanında karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme için uygulayabilme becerisi edinir. | X | ||||
| 3 | Havacılık yönetimine ilişkin karmaşık bir sistemi veya süreci, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi edinir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre; ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerir). | X | ||||
| 4 | Havacılık yönetiminde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi edinir; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Havacılık yönetimi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi elde eder; ek olarak bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
| 7 | İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır; alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve diğer insanlarla paylaşabilecek Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci geliştirir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazanır. | |||||
| 10 | Havacılık yönetimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda bilgi edinir ve yapılacak uygulamaların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
| 11 | Havacılık yönetimi sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği üzerine etkileri konularında bilince sahip olur ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | |||||
| 12 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 2 | 2 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 | 
| Toplam İş Yükü | 59 | ||
