AKTS - Gazetecilik I

Gazetecilik I (PR491) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Gazetecilik I PR491 0 3 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Serpil Yıldız
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, gazetecilik mesleği uygulamalarıyla “Atılım Haber” gazetesini basıma hazırlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etkileşim ve iletişim becerileriyle ilgili farkındalık
  • Düşünme, araştırma, yaratma ve yazma becerilerinin gelişmesi
  • Ekip çalışması deneyimi kazanmak.
  • Çalışma ortamı atmosferini deneyimlemek
  • Sorumluluk alma ve küçük grupları yönetmeyle ilgili farkındalık
  • Zamanla yarışmak ve zamanı yönetmek.
Dersin İçeriği Gazetecilik kavramlarının ve araçlarının tanımı ve işlevleri, Atılım Haber gazetesi için haber, makale, röportaj, yorum gibi metinler üretme, metinlere eşlik edecek görsellerin üretimi, dönem boyunca 3 sayıyı basıma hazırlama.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Gazete üretiminde kişiler ve rolleri Yazım üslubu ve önemi Grafik tasarımın önemi Görsellerin önemi Ekip çalışması kavramı ve önemi Gazetecilik ve fotoğraf etiği
2 Gazetenin ilk sayısı için gündem toplantısı İlk sayı için görev dağılımı Başlıkların ve konuların seçimi ve işlenme biçimi Destekleyici araştırma önerilerinin tartışılması Araştırma süreçlerinin incelenmesi Teknik süreç işleyiş
3 Yapılan işlerin ve yapma yöntemlerinin gözden geçirilmesi, Varsa, eksikliklerin giderilmesi için öneriler geliştirilmesi Görselleri değerlendirme Röpörtaj yöntemleri, metinde röportajdan alıntı kullanma, röportaj metinleştirme
4 Metinlerin redaksiyonu Görsellerin belirlenmesi Sayfa tasarımı Habercilikte ve sunumda görsellerin etkisi
5 Baskı süreci ve sürecin izlenmesi İkinci sayı için ilk önerilerin sunulması
6 İlk sayıyla ilgili değerlendirme Gazetenin ikinci sayısı için gündem toplantısı İkinci sayı için görev dağılımı Başlıkların ve konuların seçimi ve işlenme biçimi Destekleyici araştırma önerilerinin tartışılması Araştırma süreçlerinin incelenmesi Fotohaberciliğe giriş
7 Yapılan işlerin ve yapma yöntemlerinin gözden geçirilmesi, Varsa, eksikliklerin giderilmesi için öneriler geliştirilmesi Görselleri değerlendirme Fotoröportaj
8 Metinlerin redaksiyonu Görsellerin belirlenmesi Sayfa tasarımı
9 Baskı süreci ve sürecin izlenmesi Üçüncü sayı için ilk önerilerin sunulması
10 İkinci sayıyla ilgili değerlendirme Gazetenin üçüncü sayısı için gündem toplantısı Üçüncü sayı için görev dağılımı Başlıkların ve konuların seçimi ve işlenme biçimi Destekleyici araştırma önerilerinin tartışılması Araştırma süreçlerinin incelenmesi Bilim yazarlığı
11 Yapılan işlerin ve yapma yöntemlerinin gözden geçirilmesi, Varsa, eksikliklerin giderilmesi için öneriler geliştirilmesi Görselleri değerlendirme Bireysel kazanımların değerlendirilmesi
12 Metinlerin redaksiyonu Görsellerin belirlenmesi Sayfa tasarımı
13 Baskı süreci ve sürecin izlenmesi Üçüncü sayı için ilk önerilerin sunulması
14 Üçüncü sayıyla ilgili değerlendirme
15 Gazetecilik ve fotoğraf etiği Mesleğe yatkınlık
16 Mesleğe yatkınlık ve öğrencilerin gelecek vizyonu

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 5
Laboratuar - -
Uygulama 4 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 15 45
Ödevler 4 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 37 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Havacılık yönetimi alanında problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
2 İşletme, yönetim ve havacılık yönetimi konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, hava ulaştırma işletmeciliği alanında karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3 Havacılık yönetimine ilişkin karmaşık bir sistemi veya süreci, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre; ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.)
4 Havacılık yönetiminde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Havacılık yönetimi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve diğer insanlarla paylaşabilecek Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
10 Havacılık yönetimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda bilgi ve yapılacak uygulamaların hukuksal sonuçları konusunda farkında olma.
11 Havacılık yönetimi sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği üzerine etkileri konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olma.
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 1 1 1
Laboratuar 16 2 32
Uygulama 15 2 30
Derse Özgü Staj 4 3 12
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 10 40
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 4 5 20
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 135