AKTS - Liderlik Teorileri ve Uygulamaları I
Liderlik Teorileri ve Uygulamaları I (PR413) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Liderlik Teorileri ve Uygulamaları I | PR413 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Liderlik teorilerinin tarihsel ve günümüzdeki uygulamaları çerçevesinde ele alınacaktır. Liderliğin kişisel ve örgütsel boyutu, öncelikler, liderliğin stratejik karar alma süreci üzerindeki etkileri gibi konular dersin kapsamı içerisindedir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Liderlik teorilerinin tarihsel ve günümüzdeki uygulamaları, liderliğin kişisel ve örgütsel boyutu, öncelikler, liderliğin stratejik karar alma süreci üzerindeki etkileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş | |
| 2 | Liderliğin Tanımı ve Önemi Bireysel Farklılıklar ve Özellikler | |
| 3 | Power and Leadership | |
| 4 | Özellikler Teorisi | |
| 5 | Davranışsal Teoriler | |
| 6 | Davranışsal Teoriler Devam | |
| 7 | Vize Hazırlık | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Durumsallık Teorileri | |
| 10 | Modern Liderlik Teorileri | |
| 11 | Liderlikte Cinsiyet ve Çeşitlilik Konuları Kültürler Arası Liderlik | |
| 12 | Lider Sunumları | |
| 13 | Lider Sunumları | |
| 14 | Sonuç ve Değerlendirme | |
| 15 | Case Study | |
| 16 | Final |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Afsaneh Nahavandi, (2014), The Art and Science of Leadership, Pearson. |
|---|---|
| 2. Andrew J. DuBrin, (2015), Leadership: Research Findings, Practice, and Skills, South-Western College Pub. | |
| 3. Gary Yukl, (2012), Leadership in Organizations, Prentice Hall Inc. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Havacılık ve temel bilimlerle ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
| 2 | Zaman baskısı altında ekip üyeleriyle koordineli çalışır. | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ve becerileri meslek hayatında kullanır. | |||||
| 4 | Havacılık faaliyetlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları analitik bakışla ile çözer. | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili ulusal/uluslararası konulara ilişkin çözüm önerilerini uluslararası dillerde yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 7 | Konuyu tanımlayan kroki, şema. grafik, teknik resim vb. dokümanları okur, anlar ve hazırlar. | |||||
| 8 | Alanı ile ilgili teknik/idari doküman ve kitaplara, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşır, arşivler ve güncel olarak takip eder. | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin kurallara uygun olarak toplanması/yorumlanması/ duyurulması/uygulanması aşamalarında mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||
| 10 | Çalışmalarında emniyet faktörünü ön planda tutacak biçimde mesleki etik ve iş güvenliği bilincine sahiptir. | |||||
| 11 | Bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
| 12 | Muhtelif kaynaklardan ve ölçümlerden elde edilen sonuçları yorumlar ve uygun olduğu yerlerde düzeltici tedbirleri tatbik eder. | |||||
| 13 | İmalatçının talimatlarından istifade ederek bilgisini pratik bir şekilde tatbik eder. | |||||
| 14 | Sosyal, kültürel ve tarih alanlarında kendini geliştirir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 20 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
