AKTS - İspanyolca II
İspanyolca II (SPAN202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İspanyolca II | SPAN202 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| SPAN201 |
| Dersin Dili | İspanyolca |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin genel amacı, SPAN201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel İspanyolca dil becerilerini kazandırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
| 2 | Kişileri ve aile bireylerini tanıtma ve betimleme, fiziksel ve karakter özellikler ile kişisel ilişkiler hakkında konuşmak, zevkler ve ilgileri ifade etmek, “gustar” ve “encantar” fiilleri, Nicelik belirleyicileri: muy, bastante, un poco | Ders kitabı 70-76 |
| 3 | Boş zaman aktiviteleri İyelik sıfatları, aksan vurguları Pratik ve iletişim: Seçilen kişiyi tanıtmak ve tanımlamak Video çalışması: Dinlediğiniz şarkılar sizi tanımlar mı? | Ders kitabı 77-83 |
| 4 | Alışkanlıklar hakkında konuşmak / Saatleri sorma ve söyleme / Eylemlerin sıralanması (primero, después, luego…) | Ders kitabı 84-89 |
| 5 | Haftanın günleri, günün kısımları ve günlük rutinler / Geniş zamanda düzensiz filler (volver,empezar) Sıklık zamirleri, dönüşlü/zamirsel fiiller | Ders kitabı 90-94 |
| 6 | Dünyanın en başarılı kişilerinin günlük rutinleri / Pratik ve iletişim: Ödüller / Video Çalışması: Bir İspanyol’un Yaşamında Bir Hafta / | Ders kitabı 95-97 |
| 7 | Yemekler, yiyecekler, sipariş verme, gastronomic alışkanlıklar “Poner”, “Traer“ fiilleri, “de” ve “con” edatları Dolaysız nesne zamirleri (lo, la, los, las) | Ders kitabı 98-106 |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | İspanya ve Latin Amerika’nın Tipik Yemekleri Pratik ve İletişim: İspanya’nın gastronomik haritası Video Çalışması: Madrid’de Bir Gün: Lezzetli Bir Gezi | Ders kitabı 107-111 |
| 10 | İdeal bir semtin tasavvuru ve betimlenmesi Köyler, mahalleler ve şehirlerin tanımlanması Adres sormak, yer ve konum tarifi Nicelik sıfatları (muy, bastante, mucho/a/os/as…) | Ders kitabı 112-120 |
| 11 | Zevkleri ifade etmek (lo que mas/menos me gusta…) / Pratik ve iletişim: Semtler ve ilginç yerler hakkında konuşmak, / Video çalışması: Bir semt: San Telmo, en Buenos Aires / | Ders kitabı 121-125 |
| 12 | Yetkinlik ve beceriler, karakter sıfatları, meslekler / Yaşamdaki değişiklikler | Ders kitabı 126-130 |
| 13 | Geçmiş deneyimler hakkında konuşmak; Geçmiş zaman / “Saber” ve “Poder” fiilerinin kullanımı | Ders kitabı 131-135 |
| 14 | Geçmiş deneyimler ve yaşamdaki değişimler hakkında konuşmak / Video Çalışması: Bir Özgeçmiş Videosu | Ders kitabı 136-139 |
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Aula Internacional Plus 1, Curso de Español. Difusión, Barcelona, 2020 |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Havacılık ve temel bilimlerle ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
| 2 | Zaman baskısı altında ekip üyeleriyle koordineli çalışır. | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ve becerileri meslek hayatında kullanır. | |||||
| 4 | Havacılık faaliyetlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları analitik bakışla ile çözer. | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili ulusal/uluslararası konulara ilişkin çözüm önerilerini uluslararası dillerde yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 7 | Konuyu tanımlayan kroki, şema. grafik, teknik resim vb. dokümanları okur, anlar ve hazırlar. | |||||
| 8 | Alanı ile ilgili teknik/idari doküman ve kitaplara, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşır, arşivler ve güncel olarak takip eder. | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin kurallara uygun olarak toplanması/yorumlanması/ duyurulması/uygulanması aşamalarında mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||
| 10 | Çalışmalarında emniyet faktörünü ön planda tutacak biçimde mesleki etik ve iş güvenliği bilincine sahiptir. | |||||
| 11 | Bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanır. | |||||
| 12 | Muhtelif kaynaklardan ve ölçümlerden elde edilen sonuçları yorumlar ve uygun olduğu yerlerde düzeltici tedbirleri tatbik eder. | |||||
| 13 | İmalatçının talimatlarından istifade ederek bilgisini pratik bir şekilde tatbik eder. | |||||
| 14 | Sosyal, kültürel ve tarih alanlarında kendini geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
