AKTS - Ortaçağ Kültür ve Edebiyatı
Ortaçağ Kültür ve Edebiyatı (ELIT502) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortaçağ Kültür ve Edebiyatı | ELIT502 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Orta Çağ Edebiyatı'nın edebi tür, biçem, gelenek ve konularını tanıtmak ve eserleri tarihsel ve toplumsal bağlamda incelemektir. - |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ortaçağ kültür ve edebiyatı çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihi, sosyal ve kültürel bağlam | Seçilmiş kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | Anglo-Saxon Dönemi | Seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 3 | Anglo-Saxon Dönemi dini eserler - The Dream of the Rood, Caedmon's Hymn | Seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 4 | Epik şiir - Beowulf | Seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 5 | Epik şiir - Beowulf | Seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 6 | Anglo-Saxon Dönemi Şiirinde Kadın - The Wife's Lament ve Judith | Seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Anglo-Norman Dönemi - Romans Geleneği | Seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 9 | Sir Gawain and the Green Knight | Sir Gawain and the Green Knight ve seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 10 | 14. Yüzyıl ve sonrası tarihi, sosyal ve kültürel bağlam ve Chaucer | Seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 11 | Yozlaşma ve Kadın Algısı: Canterbury Tales (The General Prologue, The Miller's Tale, The Wife of Bath's Tale) | Canterbury Tales (The General Prologue, The Miller's Tale, The Wife of Bath's Tale) ve seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 12 | Yozlaşma ve Kadın Algısı: Canterbury Tales (The General Prologue, The Miller's Tale, The Wife of Bath's Tale) | Canterbury Tales (The General Prologue, The Miller's Tale, The Wife of Bath's Tale) ve seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
| 13 | William Langland: Piers Plougman | William Langland: Piers Plougman |
| 14 | Thomas Malory: “Morte D’Arthur” | Thomas Malory: “Morte D’Arthur” |
| 15 | Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. David Wallace, The Cambridge History of Medieval English Literature, Cambrige Universty Press, 1999 |
|---|---|
| 2. Larry Scanlon, The Cambridge Companion to Medieval English Literature 1100-1500, Cambridge University Press, 2009 | |
| 3. The Oxford Handbook of Medieval Literature in English, Oxfod Univrsity Press, 2010 | |
| 4. Medieval English Literature, Oxford Universty Press, 2002 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 10 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
