AKTS - Ortaçağ Kültür ve Edebiyatı

Ortaçağ Kültür ve Edebiyatı (ELIT502) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Ortaçağ Kültür ve Edebiyatı ELIT502 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Orta Çağ Edebiyatı'nın edebi tür, biçem, gelenek ve konularını tanıtmak ve eserleri tarihsel ve toplumsal bağlamda incelemektir. -
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • dönemin önemli tarihsel, toplumsal ve kültürel olaylarını ve bunların edebiyata etkisini bilirler,
  • destan, romans, azizlerin hayat öyküsü, rüya şiirleri ve fabliyö gibi orta çağ edebi türlerinin temel özelliklerini bilirler,
  • dönemin büyük hicivcilerinin eserlerinde temsil edilen sosyal eşitsizlik ve yozlaşma hakkında yorum yapabilirler,
  • Orta Çağ metinlerinde temsil edilen kadınların statüsü konusunda yorum yapabilirler.
Dersin İçeriği Ortaçağ kültür ve edebiyatı çalışmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tarihi, sosyal ve kültürel bağlam Seçilmiş kaynakların ilgili bölümleri
2 Anglo-Saxon Dönemi Seçilen materyallerin ilgili bölümleri
3 Anglo-Saxon Dönemi dini eserler - The Dream of the Rood, Caedmon's Hymn Seçilen materyallerin ilgili bölümleri
4 Epik şiir - Beowulf Seçilen materyallerin ilgili bölümleri
5 Epik şiir - Beowulf Seçilen materyallerin ilgili bölümleri
6 Anglo-Saxon Dönemi Şiirinde Kadın - The Wife's Lament ve Judith Seçilen materyallerin ilgili bölümleri
7 Ara Sınav
8 Anglo-Norman Dönemi - Romans Geleneği Seçilen materyallerin ilgili bölümleri
9 Sir Gawain and the Green Knight Sir Gawain and the Green Knight ve seçilen materyallerin ilgili bölümleri
10 14. Yüzyıl ve sonrası tarihi, sosyal ve kültürel bağlam ve Chaucer Seçilen materyallerin ilgili bölümleri
11 Yozlaşma ve Kadın Algısı: Canterbury Tales (The General Prologue, The Miller's Tale, The Wife of Bath's Tale) Canterbury Tales (The General Prologue, The Miller's Tale, The Wife of Bath's Tale) ve seçilen materyallerin ilgili bölümleri
12 Yozlaşma ve Kadın Algısı: Canterbury Tales (The General Prologue, The Miller's Tale, The Wife of Bath's Tale) Canterbury Tales (The General Prologue, The Miller's Tale, The Wife of Bath's Tale) ve seçilen materyallerin ilgili bölümleri
13 William Langland: Piers Plougman William Langland: Piers Plougman
14 Thomas Malory: “Morte D’Arthur” Thomas Malory: “Morte D’Arthur”
15 Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. David Wallace, The Cambridge History of Medieval English Literature, Cambrige Universty Press, 1999
2. Larry Scanlon, The Cambridge Companion to Medieval English Literature 1100-1500, Cambridge University Press, 2009
3. The Oxford Handbook of Medieval Literature in English, Oxfod Univrsity Press, 2010
4. Medieval English Literature, Oxford Universty Press, 2002

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 126