Chaucer (ELIT503) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Chaucer ELIT503 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Chaucer'ın farklı türlerde yazılmış eserlerindeki Ortaçağ kültürü ve konularını incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • dönemin önemli tarihi, toplumsal ve kültürel olaylarını bilirler,
  • Chaucer'ın İngiliz Edebiyatı'ndaki önemini bilirler,
  • Chaucer'ın farklı eserlerinin türlerini ve içeriğini bilirler,
  • Chaucer'ın eserleri aracılığıyla Ortaçağ kültürünü yorumlayabilirler.
Dersin İçeriği Chaucer ve eserleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Ortaçağ Dönemi Tarih, Kültür ve Toplum Okuma listesindeki kitapların ilgili bölümleri
2 Chaucer'ın Hayatı ve Eserleri Okuma listesindeki kitapların ilgili bölümleri
3 Rüya Vizyonu Şiirleri: The Book of Duchess (Chaucer), The House of Fame (Chaucer), Parliament of Fowls (Chaucer) The Book of Duchess (Chaucer), The House of Fame (Chaucer), Parliament of Fowls (Chaucer)
4 Rüya Vizyonu Şiirleri: The Book of Duchess (Chaucer), The House of Fame (Chaucer), Parliament of Fowls (Chaucer) The Book of Duchess (Chaucer), The House of Fame (Chaucer), Parliament of Fowls (Chaucer)
5 Canterbury Tales: The General Prologue (Hiciv) Canterbury Tales: The General Prologue
6 Canterbury Tales: The General Prologue (Hiciv) Canterbury Tales: The General Prologue
7 Fabliaux: Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Merchant's Tale Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Merchant's Tale
8 Ara Sınav
9 Romans ve Şövalyelik: Canterbury Tales - The Knight’s Tale, The Franklin’s Tale Canterbury Tales: The Knight’s Tale, The Franklin’s Tale
10 Kadın ve Evlilik: Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Wife of Bath Prologue and Tale Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Wife of Bath Prologue and Tale
11 Kadın ve Evlilik: Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Wife of Bath Prologue and Tale Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Wife of Bath Prologue and Tale
12 Bestiary ve fable: Parliament of Fowls (Chaucer) ve Canterbury Tales Nun’s Priest’s Tale Parliament of Fowls (Chaucer) ve Canterbury Tales Nun’s Priest’s Tale
13 Bestiary ve fable: Parliament of Fowls (Chaucer) ve Canterbury Tales Nun’s Priest’s Tale Parliament of Fowls (Chaucer) ve Canterbury Tales Nun’s Priest’s Tale
14 Trajedi ve Mitoloji: Troilus and Criseyde Troilus and Criseyde
15 Genel yorumlar ve tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Norton Anthology of English Literature
2. The Cambridge Companion to Chaucer. Editors: Piero Boitani and Jill Man, Cambridge University Press, 2003.
3. A Concise Companion to Chaucer. Editor: Corinne Saunders, Balckwell Publishing, 2006.
4. A New Companion to Chaucer. Editor: Peter Brown, Wiley-Blackwell, 2019.
5. Chaucer and His Readers: Imagining the Author in Late-Medieval England. Seth Lerer, Princeton University Press, 1993.
6. The Riverside Chaucer. Editor: L. Benson, Oxford University Press, 1987.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum 1 15
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125