AKTS - Chaucer
Chaucer (ELIT503) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Chaucer | ELIT503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Chaucer'ın farklı türlerde yazılmış eserlerindeki Ortaçağ kültürü ve konularını incelemektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Chaucer ve eserleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Ortaçağ Dönemi Tarih, Kültür ve Toplum | Okuma listesindeki kitapların ilgili bölümleri |
| 2 | Chaucer'ın Hayatı ve Eserleri | Okuma listesindeki kitapların ilgili bölümleri |
| 3 | Rüya Vizyonu Şiirleri: The Book of Duchess (Chaucer), The House of Fame (Chaucer), Parliament of Fowls (Chaucer) | The Book of Duchess (Chaucer), The House of Fame (Chaucer), Parliament of Fowls (Chaucer) |
| 4 | Rüya Vizyonu Şiirleri: The Book of Duchess (Chaucer), The House of Fame (Chaucer), Parliament of Fowls (Chaucer) | The Book of Duchess (Chaucer), The House of Fame (Chaucer), Parliament of Fowls (Chaucer) |
| 5 | Canterbury Tales: The General Prologue (Hiciv) | Canterbury Tales: The General Prologue |
| 6 | Canterbury Tales: The General Prologue (Hiciv) | Canterbury Tales: The General Prologue |
| 7 | Fabliaux: Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Merchant's Tale | Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Merchant's Tale |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Romans ve Şövalyelik: Canterbury Tales - The Knight’s Tale, The Franklin’s Tale | Canterbury Tales: The Knight’s Tale, The Franklin’s Tale |
| 10 | Kadın ve Evlilik: Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Wife of Bath Prologue and Tale | Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Wife of Bath Prologue and Tale |
| 11 | Kadın ve Evlilik: Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Wife of Bath Prologue and Tale | Canterbury Tales - The Miller's Tale, The Wife of Bath Prologue and Tale |
| 12 | Bestiary ve fable: Parliament of Fowls (Chaucer) ve Canterbury Tales Nun’s Priest’s Tale | Parliament of Fowls (Chaucer) ve Canterbury Tales Nun’s Priest’s Tale |
| 13 | Bestiary ve fable: Parliament of Fowls (Chaucer) ve Canterbury Tales Nun’s Priest’s Tale | Parliament of Fowls (Chaucer) ve Canterbury Tales Nun’s Priest’s Tale |
| 14 | Trajedi ve Mitoloji: Troilus and Criseyde | Troilus and Criseyde |
| 15 | Genel yorumlar ve tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. The Norton Anthology of English Literature |
|---|---|
| 2. The Cambridge Companion to Chaucer. Editors: Piero Boitani and Jill Man, Cambridge University Press, 2003. | |
| 3. A Concise Companion to Chaucer. Editor: Corinne Saunders, Balckwell Publishing, 2006. | |
| 4. A New Companion to Chaucer. Editor: Peter Brown, Wiley-Blackwell, 2019. | |
| 5. Chaucer and His Readers: Imagining the Author in Late-Medieval England. Seth Lerer, Princeton University Press, 1993. | |
| 6. The Riverside Chaucer. Editor: L. Benson, Oxford University Press, 1987. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 15 |
| Sunum | 1 | 15 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 5 | 5 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
