AKTS - Amerikan Edebiyatı
Amerikan Edebiyatı (ELIT334) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Amerikan Edebiyatı | ELIT334 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin 19 ve 20. yüzyıl Amerikan şairlerinden Walt Whitman'dan Sylvia Plath'a kadar uzanan şiir örneklerini tanımalarını sağlamaktır. Öğrencilerin şiir inclemesi becerilerini güçlendirmeleri de amaçlarıdan biridir. Sınıf içi tartışmaları ile öğrencilerin şiirin türsel özellikleri üzerine yoğunlaşmaları amaçlanır. İncelenen şairlerin yaşamlarına ve dönemin toplumsal ve tarihi şartlarına genel bakış her derste ele alınacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu dersin amacı öğrencilerin 18. yüzyılın sonlarından 20. yüzyıla kadar yazılmış seçili Amerikan edebiyatı eserlerini tarihi, toplumsal ve politik olaylar ışığı altında anlamalarını sağlamaktır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş, kavramlar ve terimler | Şiire giriş: Düzanlam, çağrışım, imgelem, mecazi dil (metaphor, kişileştirme, sembol, alegori) |
2 | Şiire giriş I: Düzanlam, çağrışım, imgelem, mecazi dil (metaphor, kişileştirme, sembol, alegori) | Şiire giriş II: Mecazi dil (paradoks, mübala, ironi, gönderme, ton) |
3 | Şiire giriş II: Mecazi dil (paradoks, mübala, ironi, gönderme, ton) | Edgar Allan Poe'nun seçilmiş şiirleri |
4 | Edgar Allan Poe'nun seçilmiş şiirleri | Edgar Allan Poe'nun seçilmiş şiirleri |
5 | Edgar Allan Poe'nun seçilmiş şiirleri | Walt Whitman'ın seçilmiş şiirleri |
6 | Walt Whitman'ın seçilmiş şiirleri | Emily Dickinson'ın seçilmiş şiirleri |
7 | Emily Dickinson'ın seçilmiş şiirleri | Emily Dickinson'ın seçilmiş şiirleri |
8 | Emily Dickinson'ın seçilmiş şiirleri | Robert Frost'un seçilmiş şiirleri |
9 | Midterm | Robert Frost'un seçilmiş şiirleri |
10 | Robert Frost'un seçilmiş şiirleri | Wallace Stevens'ın seçilmiş şiirleri |
11 | Wallace Stevens'ın seçilmiş şiirleri | William Carlos Williams'ın seçilmiş şiirleri |
12 | William Carlos Williams'ın seçilmiş şiirleri | Ezra Pound'un seçilmiş şiirleri |
13 | Ezra Pound'un seçilmiş şiirleri | e. e. cummings'in seçilmiş şiirleri |
14 | e. e. cummings'in seçilmiş şiirleri | Sylvia Plath'ın seçilmiş şiirleri |
15 | Sylvia Plath'ın seçilmiş şiirleri | Genel Tekrar |
16 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Öğretim elemanı tarafından sağlanır. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 131 |