AKTS - Rönesans Dönemi İngiliz Edebiyatı
Rönesans Dönemi İngiliz Edebiyatı (ELIT209) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rönesans Dönemi İngiliz Edebiyatı | ELIT209 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri Rönesans Dönemi İngiliz Edebiyatı konusunda bilgilendirmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Rönesans döneminin ünlü yazar ve şairleri, Wyatt, Surrey, Sidney, Shakespeare ve Spenser?ın yapıtları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Humanizma | Metin, öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
| 2 | Rönesans Dönemi Arka planı ve Dönem Bilgisi | Norton Anthology Vol. 1, s. 413-463 |
| 3 | Rönesans Dönemi Arka planı ve Dönem Bilgisi | Norton Anthology Vol. 1, s. 413-463 |
| 4 | Sone: Wyatt | Norton Anthology Vol. 1, s. 461-63 |
| 5 | Surrey | Norton Anthology Vol. 1, s. 473-74 |
| 6 | Sidney | Norton Anthology Vol. 1, s. 481-83 |
| 7 | Sidney | Norton Anthology Vol. 1, s. 481-83 |
| 8 | Spenser | Norton Anthology Vol. 1, s.528-562 |
| 9 | Spenser | Norton Anthology Vol. 1, s.528-562 |
| 10 | Ara sınav | Tekrar |
| 11 | Shakespeare: Soneler | Norton Anthology Vol. 1, s. 865-68 |
| 12 | Shakespeare | Norton Anthology Vol. 1, s. 865-68 |
| 13 | Shakespeare | Shakespeare |
| 14 | Thomas More | Thomas More |
| 15 | Tekrar | Tekrar |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. The Norton Anthology of English Literature Vol. 1 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Renaissance Literature and Culture by Lisa Hopkins. Continuum. 2006. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 15 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | |||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | |||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | |||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | |||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | |||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | |||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | |||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | |||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | |||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 5 | 5 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
