AKTS - Restorasyon ve 18. Yüzyıl Tiyatrosu

Restorasyon ve 18. Yüzyıl Tiyatrosu (ELIT508) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Restorasyon ve 18. Yüzyıl Tiyatrosu ELIT508 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencinin, Restorasyon ve 18. Yüzyıl tiyatrosunun özellikleri ve gelişimi ile beraber dönemin önemli tiyatro akımlarını siyasi, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirerek inceleyebilecek, başlıca oyunları sınıflandırabilecek, karşılaştırabilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Restorasyon ve 18. Yüzyıl tiyatrosunun özelliklerini ve gelişimini tanımlayabilirler,
  • dönemin önemli tiyatro türlerini tanımlayabilirler,
  • dönemin İngiliz oyun yazarlarının seçilmiş eserlerini biçim ve içerik bakımından inceleyebilir ve karşılaştırabilirler,
  • başlıca eserlere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabilirler.
Dersin İçeriği Restorasyon dönemi ve 18. yüzyıl dönemi tiyatrosu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Araştırma
2 17. yüzyıl Restorasyon dönemi tiyatrosunun tarihçesi, oyun yazarları, tiyatro türleri, özellikleri ve gelişimi Araştırma
3 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
4 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
5 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
6 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
7 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
8 Ara Sınav
9 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
10 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
11 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
12 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
13 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
14 Oyun incelemesi Oyun incelemesi
15 Tekrar Genel hazırlık
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Canfield, J. Douglas, ed. The Broadview Anthology of Restoration and Early Eighteenth-Century Drama, Concise Edition
2. R. Courtney. Outline History of British Drama.
Ders Kitabı 3. Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 13 13
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 18 18
Toplam İş Yükü 127