AKTS - Shakespeare`in "Problem" Oyunları

Shakespeare`in "Problem" Oyunları (ELIT507) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Shakespeare`in "Problem" Oyunları ELIT507 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı William Shakespeare’in “problem oyunları” diye adlandırılan oyunlarını biçem, içerik ve sosyal ve politik açılardan incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Shakespeare’in “problem oyunları”nı tanımlayabilirler,
  • Shakespeare’ın problem oyunlarının biçimsel özelliklerini anlayabilirler,
  • Shakespeare’in problem oyunlarının sosyal ve politik niteliklerini irdeleyebilirler,
  • seçilen oyunlar üzerine kapsamlı inceleme yapabilir ve bu konuda akademik bir ödev yazabilirler.
Dersin İçeriği Shakespeare`in problem oyunlarının incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 “Problem oyun” kavramının tanımı
2 Teorik bilgiler Troilus and Cressida
3 Troilus and Cressida Troilus and Cressida’nın okunması, Hillman, Thomas and Schanzer’dan ilgili bölümlerin okunması
4 All’s Well that Ends Well All’s Well that Ends Well’in okunması, Hillman, Thomas and Schanzer’dan ilgili bölümlerin okunması
5 All’s Well that Ends Well Measure for Measure
6 Measure for Measure Measure for Measure’ın okunması, Hillman, Thomas and Schanzer’dan ilgili bölümlerin okunması.
7 Measure for Measure Merchant of Venice
8 Merchant of Venice Merchant of Venice
9 Julius Caesar Julius Caesar
10 Julius Caesar
11 Hamlet Hamlet
12 Hamlet Hamlet
13 Hamlet Hamlet
14 Sonuc
15 Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Riverside Shakespeare, 2nd Edition.
2. Ernest Schanzer, The Problem Plays of Shakespeare
3. Vivian Thomas The Moral Universe of Shakespeare’s Problem Plays
4. Richard Hillman, William Shakespeare: The Problem Plays
10. Kenneth Muir and Stanley Wells, Aspects of Shakespeare’s Problem Plays
Diğer Kaynaklar 5. Stephen Greenblatt, Shakespearean Negotiations
6. A. R. Braunmuller and Michael Hattaway, The Cambridge Companion to English Renaissance Studies (especially Hattaway, Heinemann, Watson)
7. Russ MacDonald, The Bedford Companion to Shakespeare
8. Margaret Roftus Ranald, Shakespeare and His Social Context
9. Stephen Orgel and Sean Keilen, Political Shakespeare

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125